• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

Myokom: STOOOOOORT GRATTIS till tickande hjärta!!!
    Å väldans roligt att se dej stående i både gravidao beräknade nuSkrattande
  • Csillag
    Odessa skrev 2012-07-23 22:56:21 följande:
    Csillag: tufft med så många Provtagningar, men som sagt, vad gör man inte! Fick du se bebisen idag också eller blir det först på torsdag? Spännande med fladder!

Jag tyckte jag kände fladder förra veckan som nu är borta, ska jag känna mig orolig över det? blir lite nervös, eftersom jag också har haft lite ont de senaste dagarna, dragningar och ilningar. Är i v. 15+3 idag!
    HEeeeeeeeeeeej gumman {#emotions_dlg.flower}

Tycker verkligen inte du ska va orolig för att du inte känner nått fladder just nu.
    Alla känner olika o börjar känna olika tidigt.Sen har de me hur moderkakan ligger,långt fram lr långt bak.
    De flesta börjar ju inte ens känna sitt fladder förrens i V 18-20 så du behöver inte oroa dej.

Dom frågade om ja ville göra VUL igår mn efter suttit där i 2 1/2 timme o tagi massa prover o gått igenom en massa så va jag bara så trött o ville åka hem.
    Hade ingen ork kvar.
    Sen hade dom inte aparaten på den våningen just då utan den va utlånad o då hade jag fått vänta o då va ju frågan hur länge ja skulle behöva vänta..
    Å kände då de att jag kan vänta till torsdag,visst känner ja oron hela tiden o mår rent av skit utav den,mn jag får försöka ta mej till torsdag,
    Man känner att oron äter upp en lite o jag börjar nu sätta milstolar ist o tar en dag i taget,
    BM sa att de e fullt normalt att ja känner som ja gör o oroar mej efter alla MF o all skit som vari under åren för att ta sej hit.
    Hon tyckte de va bättre att ta en dag i taget,sätta milstolar.
    Sen pratade vi om doppler,sa att ja funderade på att köpa en för de skulle nog lugna mej lite om ja oroat mej,mn hon sa att hon tyckte de va onödigt,besöken kommer minsta va 1-2 gångernu i veckan o sen om allt går som de e tänkt så kommer de bli 3-4ggr/vecka sen o minsta oroa jag känner då så lyssnar dom på hjärtljuden så de e ju skönt.

hur går de me dej??
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-24 08:57:56 följande:
    I morse var vi och lämnade in alla prover inför IVFen (HIV, hepatit osv) och som vanligt när jag lämnar prover får jag för mig att jag har precis allt.
    Hehe oroa dej inte.Sån va jag första gångerna oxå.Du ska se att de inte e nån fara alls!
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-24 11:04:13 följande:
    Rent logiskt så borde jag inte ha något av det. Men satt och läste affischerna utanför provtagningsrummet medan maken var där inne, en av dem sa att om man fått blod mellan 65-91 så ska man testa sig för hepatit. 
    Hjärnan började rusa. Lyckades jag slå mig så illa någon gång innan 91 (var 9 år då) så att jag behövde få blod (Var ett barn som råkade ut för allehanda olyckor pga lite för stor äventyrsanda)? 
    Eller har min mamma kanske fått blod någon gång och smittat mig när jag låg i magen?

Och har de jag haft sex med varit friska?
    Och och och och och och och och,,,,ja du ser Jag är hopplös 
    Haha nä du e inte hopplös.Tror de finns måååååånga som tänker i dom banorna du gör!!
    Andas o försök tänka positivt!!
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-07-26 23:42:04 följande:
    Csillag: Hur gick det hos läkaren idag?
    Gick sådär igår.
    Bebisen hjärtljud håller inte riktigt tempot som dom vill,mn h*n kämpar på.
    Blödningarna har gett ett ganska stort err på livmoderetappen o de verkar inte vilja läka ihop så nu säger dom att OM jag lyckas behålla bebisen i magen så ska jag vara beredd på mkt sjukhusvistelse även denna graviditet och att bebis kommer komma alldeles för tidigt.
    Mitt sköldkörtelvärde hade skjutit upp väldigt högt på 3 veckor,o de e ju verkligen inte bra för bebisen.
    Ska höja levaxinet från 50 till 150 nu o ta nya prover var 3.e vecka.
    Kommer bli kontroller nu 1-2ggr/vecka,Kub nästa vecka o från vecka 15 kommer jag få börkja gå 3-4ggr/vecka på kontroller provtagning osv.
    Från RUL kommer de bli TUL varannnan vecka fram till bebis kommer ut.
    Så denna graviditet blir nog snäppet värre än tvillingarnas.

MEN va gör man inte för en bebis
    Värt varenda kontroll o prov bara bebis kommer ut ok.

Jag ser de så att varje dag som går så är jag ett steg närmare i rätt riktning.

Hur går de för dej??

Kram
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-07-27 22:37:38 följande:
    Håller verkligen tummarna för att allt ska gå bra men det låter ju som att du/ni får kämpa oerhört mycket nu. Stor KRAM och ta väl hand om h*n!!!

För oss går det "oförskämt bra" just nu. Mina sköldkörtelvärden är fortfarande OK och när vi gjorde KUB tidigare i veckan var vi inställda på att det kommer kanske behövas ett fostervattensprov men istället sa de att sannolikheten vi fick var 1 på 20000(!) - utifrån baar min ålder car det typ 1 på 78.... Det lät föööör bra, måste vara felräknat tänkte vi. Med sonen hade vi 1 på 1350 och nu är jag ju ännu äldre...så idag fick jag ringa BM för att kolla att vi hörde rätt värde och om hon hade sett liknande tidigare. DET svarade hon inte på utan kollade värdet för själva "nackspalten" och då var den 0,5mm mindre än för sonen och det betyder tydligen att sannolikheten för kromosomavvikelser för honom var större än för "krypet" i magen... Annars väntar jag på resultatet av "blodproppsutredning" just nu. Och försöker hålla inne magen...har semester och på jobbet vet de inget...byte av chef sker nu i månadsbytet och så snart jag är tillbaka måste jag "ta ett snack" med nya chefen. Nu är dte ju inte bara några kilo extra + sköldkörtelhull + IVF-hull på maggen... Solig 
    Men guuu va skoj men så bra resultat.Särskillt när man haft sämre resultat innan o man nu va äldre.

Jag ska genomgå nuppen oxå just pga alla problem som jag haft under mina graviditeter o bli gravid så gör vi de.
    Å även om de inte ska va ärftligt så har jag en kusin som har down syndrom.
    E väldigt kluven va över provet egentligen mn vi har sagt vi gör nupp/KUB testet o sen får vi se va resultaten visar.
    Läkarna vill inte jag gör fostervattensprovet pga alla mina titigare MF o att alla komplikationer som varit.

Förstår du e lite nervös nu när de e chefbyte,mn jag ska hålla tumamrna för dej att de ska gå bra!!(O de ska du se att de gör oxå)

Jag stod på vågen i onsdags o jag har nu gått upp 10 kg sen jag blev gravid.
    Ökar tyvärr lika stadigt denna graviditeten som dom andra.
    Äter nyttigt o tränar mn ökar ändå.
    BM bara skrattar åt mej (på ett snällt sätt) då hon tycker de e så "roligt" att jag kan vara en 45-50kg tjej i normala fall o då vräker i mej va jag än vill o rör mej inte ett gram mn så fort jag blir gravid så säger vågen upp upp upp...
    Undra vart de slutar denna gången
  • Csillag
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-28 09:07:38 följande:
    Csillag, jag håller alla tummar att allt går bra. Skönt att dom kommer ha så täta kontroller.
    TACK gumman,De e faktist skönt att dom har de.
    Många kan tycka men guu va jobbigt,mn jag e nog lite van då juag varit med om de innan,o nånstans så vet man att läkarna faktist då har koll på en o de e skönt.
  • Csillag

Hej flickor.

aaförlåt ja vari lite frånvarande under semestern.Haft mkt att göra mn fått hålla de i lugnt tempo för grodans skull.

varit inne några gånger för blödningar mn som tur e har grodan klarat sej.

Va på NUPP o KUB förra veckan o allt såg bra ut hittills.
    Eller ja så bra de kan se ut för att vara en av mina graviditeter.

Livmoderetappen funderas nu på att sätta ett cerklage runt för att stabilisera den.

Går nu på läkarbesök 2ggr/vecka och från vecka 18 så kommer jag få 3-4 ggr/vecka fram till förlossning om jag inte blir inlagd.
    Kommer bli massa tillväxt ultraljud från V 20 och framåt för att ha koll på grodan.
    Ska göra 3 sockerprov denna graviditeten med o har dessutom redan fått börja med niferex för mitt järnvärde.
    Normalt börjar man runt V 20-25 med en tablett mn jag är nu uppe i 4 st.
    Mitt Tsh har tyvärr skjutit upp så jag har fått höja dosen med Levaxin från 50-150 nu.
    Ska ta nya prover för både TSH o järnvärdet om 2 veckor.

Går de inte upp blir de inläggning tyvärr.
    MEN peppar peppar jag har tagit mej så här långt o här ges de då inte upp!!

Hur går de för alla andra??

Såg att några av er förhoppningsvis ska få köra igång nu efter en låååång väntan över sommaren, guu va skönt de måste kännas!
    Håller alla tummar o tår för er!
    Ska bli bebis 2013 för er!!

• Csillag
    LnH skrev 2012-08-06 07:37:49 följande:
    Hej efter semester och skön ledighet från jobb och från FL :) Har fått min mens så ska ringa kliniken idag för att få köra ett FET denna månad, dvs om allt ser bra ut så kör vi om ca 14 dagar...vilket innebär bara 14 dagars till tränande :S.

Såg mig själv i en helkropps spegel och insåg att det kanske var dags att gå ner några kilon i vikt oavsett om BMI tal säger att jag är normal. Så har nu tränat i 3 veckor och ja, det syns skillnad...rutorna börjar komma fram, förhoppningsvis så kommer de att försvinna snart igen  och ersättas av en liten kula :)

Hoppas det går bra för alla andra och att alla har haft en skön semester

Hej gumman.
    Skönt att mensen kommit igång så ni kan köra igång nu.
    Träna inte för hårt bara, även kroppen kan anse att du är snäppet förliten även om BMI säger normalt.
    Jag va tvungen att gå upp i vikt.
    Gillar man träna o hålla kroppen fast o rutorna i ögat så kan de oxå vara en nackdel för bebisverkstan för en del,endel behöver lägga ner träningen lite mer o öka på vikten.
    Kroppen e väldans konstig o nått kilo upp lr några kilo ner kan va avgörande många gånger för många.så ta de lugnt.
    Nu ska du se att de blir bebis för dej oxå!!!!
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-08-05 21:13:37 följande:
    Idag har vi ställt oss i adoptionskö. Men vi hoppas fortfarande på att lyckas genom Ivf. Vi har två läkarbesök inbokade, ett på Linnékliniken den 21/8 och ett på Örebro universitetssjukhus (där vi har gått hittills) den 27/8 där vi kommer be om fler undersökningar och tester för att försöka hitta vad som inte stämmer. Hoppas verkligen att vi får någon klarhet i det hela då. Har ju gjort massor av misslyckade Ivf-försök trots att våra chanser ser väldigt bra ut "på ytan".

Va roligt att höra ni har tagit steget till adoption,även om anledninagrna inte är roliga.

Hur många misslyckade ivf har ni gjort då?

Hoppas ni får köra färdigt era försök på if,vet att många måste ha lagt ner ivf under adoptionstiden för att just få adoptera.

Hoppas ni får en liten bebis snart.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012