• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

joujou skrev 2012-03-12 13:47:20 följande:
    Nu orkar jag inte mer. 

Ringde ju Huddinge förra Måndagen för att höra när det händer något med våran remiss.
    Dom 'lovade' då att läkaren skulle komma tillbaka och gå igenom remisserna på Torsdagen, förra veckan.
    SKickade ju som sagt Mail till CvL i Fredags och dom hade ju inte hört något.

Ringde upp Huddinge åter idag igen, och jag orkar inte.
    Papprerna ligger fortfarande på läkaren skrivbord och inget alls har hänt.
    Och jag får till svar, när jag blir helt uppgiven och så att "ja, jag förstår".

Eh, tror inte alls att du förstår. Känner jag bara då.
    Nu tycker jag det här tar alldeles för lång tid.  
    Men herre guu jag förstår du e arg o förbannad för de hade jag oxå varit.
    Vadå förstår!!??
    De e i dom lägerna man ska vräka ur sej, Jasså gär du de,har du oxå svårt för att bli gravid,om inte så har du inte en susning vilket helvete jag går igenom!!

Ligg på dom.Ring dagligen om de så behövs.
    Ge inte upp.
  • Csillag
    mamman0301 skrev 2012-03-12 09:17:51 följande:
    Idag börjar jag äntligen spruta:) känns bra :)
    Kan du skriva dina uppgiifter till listan igen.
    Insåg precis att vi har 2 med samma namn typ o jag blev nu superförvirrad o skäms att jag inte insett de tidigare.

Nu e ju frågan om andra vverkligen fått in rätt uppgifter på sin del eller om du borde haft de på din.
    Guuuuuuuu va jag skäms nu!!!
  • Csillag
    joujou skrev 2012-03-12 19:47:02 följande:
    Csillag,

Ja! Är helt matt och jag en helvetesdag idag och allt går bara åt helvete känns det som. Ursäkta mitt språk. Men idag är jag så himla ledsen. Min sambo har fått trösta mig ordentligt idag.

Nej tycker inte att dom har rätt att säga att dom förstår hur det känns. Och sen "ha is i magen så kommer en bekräftelse inom några veckor ska du se" min is i magen är smält vid det här laget!

Tack för att ni finns här!
    Jag hade blivit så förbannad om nån sagt så till mej (vääääldigt kort stubin när de gäller sånt här)
    Jag förstår din is har smält.
    Låter helt sjukt men dom som jobbar med sånt här borde vara sånna som gått igenom helvetet sj så dom fanktist verkligen har rätt att säga att dom vet va vi går igenom.för en vanlig människa vet faktist inte de.
    ge inte upp gumman - här ska de bli bebis 2012 !! 
  • Csillag
    Nicali skrev 2012-03-12 20:10:49 följande:
    Vill oxå vara med här  
    Sprutdag 5 på vår Tredje ivf. Gjort 2 ET och 2 FET men aldrig fått ngt pluss

Depp ikväll då jag upptäckte att läkarna på Sahgrenska ÅTERIGEN skirvit ut för lite Gonal f.
    Så nu får jag offra en halvdag igen på att jaga recept sen jaga Gonal f över halva länet Vilket säkerligen slutar med en tur till Göteborg eftersom det tar flera dagar att beställa hem till något av apoteken i närheten ( en nätt resa på 20 mil t o r). Känner mig dum som inte dubbelkollade askarna men de såg likadana ut så tog för givet att det var 900 enheter i alla tre! Fattar inte varför de bara skriver ut för sex dagar ( sprutar 225 dos) När de VET hur lång en behandling brukar vara! Nån mer som råkat ut för detta eller drabbar det bara mig? 

Men får väll vara skrockfull och säga att om resan börjar struligt så slutar den bra
    Nån mer här som går på Sahlgrenska? 
    Gomorron o välkommen in till oss.
    Självklart ska du va me oss här inne.

Känner igen de där med gonal f tyvärr.
    Gonal f och crinone e väldigt svårt att få tag i oftast tyvärr.
    Jag har fått göra som dej,åka land o rike runt för min medicin o ibland till 2-3 apotek för att ja ska komma upp till rätt dos, Helt sjukt!!

Berätta gärna lite om varför ni hamnat i ivf karusellen (om du vill)
    Vi har en lista som jag skriver i dej i.

de vi brukar ha i den är.

Väntrum:  (När ivf började)
    Klinik: Sahlgrenska
    Spraydags:;
    Sprutdags:
    ÄP/ET/FET:
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade: 

skoj att du hittat in till oss,även om omständigheterna inte e lika roliga. 
  • Csillag
    mamman0301 skrev 2012-03-13 08:27:12 följande:
    Ha ha jag är samma människa men med olika namn som nääästan är samma, det ena namnet är när jag är hemma o det andra är när jag är på jobbet.
    Så du ska verkligen inte skämmas utan det är jag som ska göra detTungan ute
    Puuuhhh så nu kan ja pusta ut.Höll ju på att dö av skam när jag insåg d o sen va ja inne på sidorna o fick inte ihop nått.
    Skönt att höra att jag inte va helt ute o cyklade egentligen då haha.
  • Csillag
    joujou skrev 2012-03-13 06:45:52 följande:
    Csillag, jag sa ifrån och det st då hon sa att hon förståååår! Är mest butter nu iaf vi inte får börja först i höst. Då blir jag deprimerad!
    de e rätt!
    Säg ifrån!!Demon
  • Csillag
    hoppfull idag skrev 2012-03-13 09:33:51 följande:
    Hej! Träffade läkaren idag och för mig blir det FET efter påsk (v 15 ca) som jag trodde. Äggstockarna var nu normala och hade inget av överstimuleringen kvar, skönt! Så nu är det bara att vänta på mellen och sen köra igång, spännande!
    Åhhh va skoj.
    Då ska vi hålla tummarna för att de blir en bebis...två bebisar kanske...eller fler haha

Ska du köra stim FET eller utan stim??
  • Csillag
    Välkomna alla nya medlemmar!!!Skrattande

Jätteskoj att ni vill va med oss även om omständigheterna inte e lika roliga.
  • Csillag
    nl2012 skrev 2012-03-13 11:38:08 följande:
    Hej! Får jag vara med er? Snart 39 år gammal, inga barn men en underbar sambo!!! Försökt att bli gravida i 2 år men tyvärr inte lyckatsRynkar på näsan Men skam den som ger sig, vecka 14 börjar jag spraya så då ger vi oss in i denna ivf-karusell på allvar. Är förväntansfull, glad att vi tagit detta steg. Blir det enBaby så kommer vi att vara överlyckliga & tacksamma över denna otroliga gåva, misslyckas vi så har vi iallafall gjort vad vi har kunnat och behöver inte ångra oss att vi inte försökte........ Kram på er alla Solig
    Heeeeej Skrattande

Skoj att du hittat hit.
    Klart du ska va med här inne.

Jag har en dotter född 01 (med ppiller) och tvillingar födda dec 06 (Med hjälp av läkare.
    Hade en helvetes graviditet med massa komplikationer och va sjukskriven hela min graviditet.
    Efteråt fungerade ingenting längre o jag blev inskriven för utredning.
    under denna resan gick ja igenom 2 MF med tvillingar och ett med enling.
    Efter utredning hormontabletter hormonsprutor inseminationer o ett rent helvete så sa läkarna att vi kör en sista insemination under tiden vi väntar på ivf start.
    Fullproppad med maxdos Gonal F + trippel dos pergotime så visade VUL o prover sa att de finns inte en chans till graviditet o hoppet förvsann helt.
    till våran stora förvåning o min läkares förvåning så blev jag gravid.
    Mirakel som läkarna kallade de så prover o VUL visade att de tekniskt möjligt inte borde vara möjligt.
    Blev en värre graviditet än första o jag visste aldrig hur dagarna skulle se ut om jag fick vara hemma lr sjukhus.Tog mej igenom graviditeten med mer sjukhus vistelse än hemma o med tankarna o fokusen va bara att jag lyckades bli gravid så varenda helvetes krämpa blödning,illamående,foglossning havandeskapsförgiftning o blodtransfusion o sjukhusvistelse är värt de om barnen bata klarar sej i magen.
    Tvillingarna föddes dec 06 och lyckan va gjord.
    Vi fick nu reda på att chansen till graviditet va nu 10% och risk till MF 12% högre än normalt.
    Min livmoderetapp e trasig och om jag lyckas bli gravid så måste dom sy igen mej för att de ska finnas nån liten chans till hopp att de ska gå vägen.
    Vi sa att ska vi försöka med syskon va de lika bra att sätta igång i tid,oddsen va verkligen inte bra.
    Proppades full av hormonsprutor o tabletter men de hände verkligen ingenting.
    Att göra en ivf med så liten chans avråds av läkare men då läkarna faktist sett ett mirakel ske så sa dom att kanske två sker.Jag har efter pojkarna fått 2 MF med tvillingar och 2 med enlingar.Senast va 09 o sen har de varit stopp o inget har fungerat.
    Ivf nr 1 avbröts efter ÄP då mitt tsh värde sköt iväg.
    Medicin sattes in och mina blastocyster hamnade i frysen.
    FET nr 1 visade minus.
    nu går jag in på FET nr 2.
    Väntar på min mens ska starta nu i veckan o då börjar jag stimulering.
    Förra FET körde vi stimulering med progynon o crinone,denna gången blir de plåster stimulering.
    Sprutor e ingen ide då jag inte svarat på dom längre.
    Mitt tsh värde ligger nu perfekt så nu e de bara vänta o börja.
    Puhh de blev långt, fast 11 år tar väl lite tid att uppdatera.
    Kan tillägga att jag har endometrios,dålig äggreserv o trasig livmoderetapp.
    Fyller 30 i höst så inte särskillt gammal o fick känna på livet svåra sida väldigt tidigt.

Vill du får du gärna ge mej lite uppgifter så kan jag lägga in dej i våran lista

Väntrum:  (När ivf började lr börjar,infomöte osv om man vill)
    Klinik:
    Sprutdags:
    ÄP/ET/FET:
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade:

Skoj att du hittat hit.
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-03-13 11:48:05 följande:
    Hej jag undrar om jag kan få vara med här.

Vi skulle ha gjort ett FET nu i dagarna men det blev avbrutet då jag fick en blödning när jag skulle ha ägglossning, var inne på en VUL och det visade att jag hade en äggblossa som inte hade spruckit utan fortsatt växt den var i fredags 32mm ska in på ny koll den 23/3 och sen blir det ny planering beroende på om den har försvunnit av sig själv eller inte. Är den kvar så kommer den punkteras och jag kommer göra ett nytt försök men då i styrd cykel.

Problemet är att det är snart 6 år sen de plockades ut och vi har redan sökt dispens ett år och nu måste vi söka ytterligare dispens annars ska äggen kasseras den sista april. Vad jag har förstått på  kliniken och på rättsliga rådet så ska det inte vara några problem att få det beviljat men det är ett stort oros moment för mig.

Lite mer om mig då.
    Jag är 33 år gammal och har en son på 5år som kom till genom icsi för snart 6 år sen han blev till på första försöket vi har 4 ägg i frysen så nu hoppas vi på att få ett syskon till våran son. Vi gjorde vårat försök på Carl von linne kliniken i Uppsala.
    Hejsan,

Usch inge skoj med avbryta,fick avbryta mitt första ET.
    Ser att du ska göra stim FEt, vad ska du använda för medicin?
    Usch kan förstå ni känner er osäkra när inget beslut fattats om äggen.Hoppas verkligen ni får dispans för de.

min historia ser du ju i inlägget innan detta hehe.
    resan är lång o man har lärt sej väääääääldigt mkt under årens gång.

vill du får du gärna fylla i lite info så kan ja lägga in dej i våran lista.

Jätte roligt att di hittat in till oss,även om alla våras omständigheter inte e alls lika skoj.
    MEN 2012 ska bli vårat år o bebisar ska de bli.

Väntrum:  (När ivf började)
    Klinik: Sahlgrenska
    Sprutdags:
    ÄP/ET/FET:
    Ruvare:
    Gravida:
    Beräknade:
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012