nl2012 skrev 2012-03-13 11:38:08 följande:
Hej! Får jag vara med er? Snart 39 år gammal, inga barn men en underbar sambo!!! Försökt att bli gravida i 2 år men tyvärr inte lyckats

Men skam den som ger sig, vecka 14 börjar jag spraya så då ger vi oss in i denna ivf-karusell på allvar. Är förväntansfull, glad att vi tagit detta steg. Blir det en

så kommer vi att vara överlyckliga & tacksamma över denna otroliga gåva, misslyckas vi så har vi iallafall gjort vad vi har kunnat och behöver inte ångra oss att vi inte försökte........ Kram på er alla

Heeeeej
Skoj att du hittat hit.
Klart du ska va med här inne.
Jag har en dotter född 01 (med ppiller) och tvillingar födda dec 06 (Med hjälp av läkare.
Hade en helvetes graviditet med massa komplikationer och va sjukskriven hela min graviditet.
Efteråt fungerade ingenting längre o jag blev inskriven för utredning.
under denna resan gick ja igenom 2 MF med tvillingar och ett med enling.
Efter utredning hormontabletter hormonsprutor inseminationer o ett rent helvete så sa läkarna att vi kör en sista insemination under tiden vi väntar på ivf start.
Fullproppad med maxdos Gonal F + trippel dos pergotime så visade VUL o prover sa att de finns inte en chans till graviditet o hoppet förvsann helt.
till våran stora förvåning o min läkares förvåning så blev jag gravid.
Mirakel som läkarna kallade de så prover o VUL visade att de tekniskt möjligt inte borde vara möjligt.
Blev en värre graviditet än första o jag visste aldrig hur dagarna skulle se ut om jag fick vara hemma lr sjukhus.Tog mej igenom graviditeten med mer sjukhus vistelse än hemma o med tankarna o fokusen va bara att jag lyckades bli gravid så varenda helvetes krämpa blödning,illamående,foglossning havandeskapsförgiftning o blodtransfusion o sjukhusvistelse är värt de om barnen bata klarar sej i magen.
Tvillingarna föddes dec 06 och lyckan va gjord.
Vi fick nu reda på att chansen till graviditet va nu 10% och risk till MF 12% högre än normalt.
Min livmoderetapp e trasig och om jag lyckas bli gravid så måste dom sy igen mej för att de ska finnas nån liten chans till hopp att de ska gå vägen.
Vi sa att ska vi försöka med syskon va de lika bra att sätta igång i tid,oddsen va verkligen inte bra.
Proppades full av hormonsprutor o tabletter men de hände verkligen ingenting.
Att göra en ivf med så liten chans avråds av läkare men då läkarna faktist sett ett mirakel ske så sa dom att kanske två sker.Jag har efter pojkarna fått 2 MF med tvillingar och 2 med enlingar.Senast va 09 o sen har de varit stopp o inget har fungerat.
Ivf nr 1 avbröts efter ÄP då mitt tsh värde sköt iväg.
Medicin sattes in och mina blastocyster hamnade i frysen.
FET nr 1 visade minus.
nu går jag in på FET nr 2.
Väntar på min mens ska starta nu i veckan o då börjar jag stimulering.
Förra FET körde vi stimulering med progynon o crinone,denna gången blir de plåster stimulering.
Sprutor e ingen ide då jag inte svarat på dom längre.
Mitt tsh värde ligger nu perfekt så nu e de bara vänta o börja.
Puhh de blev långt, fast 11 år tar väl lite tid att uppdatera.
Kan tillägga att jag har endometrios,dålig äggreserv o trasig livmoderetapp.
Fyller 30 i höst så inte särskillt gammal o fick känna på livet svåra sida väldigt tidigt.
Vill du får du gärna ge mej lite uppgifter så kan jag lägga in dej i våran lista
Väntrum: (När ivf började lr börjar,infomöte osv om man vill)
Klinik:
Spraydags:;
Sprutdags:
ÄP/ET/FET:
Ruvare:
Gravida:
Beräknade:
Skoj att du hittat hit.