• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

enäggs81 skrev 2012-10-19 11:22:10 följande:
    Idag har smärtan minskat avsevärt i äggstockarna! tänk om alla ägg lossnat och är borta?:/ kan det hända??? sen undrar jag eftersom jag bara är 31 år och endast fått 5-6 ägg. är inte det läkarens fel att han gett mig så låg dos . alltså fel dos!
    Ja dom kan lossna innan,MEN de e väldigt sällsynt.
    Den känslan du har har de flesta av oss haft.Brukar bli så när de närmar sej ÄP.
    Sen tror ja din oro spökar för dej oxå när dom sa du hade 5-6 ägg.

På mej såg dom 9 ägg båda gångerna mn jag fick ut 15 första gången o 12 andra gången.

Sen bara för att man har många ägg så betyder inte de att de e bra ägg.
    De kan likaväl vara så att de inte blir nått av dom när man har många ägg.

Kom ihåg att de bara krävs ett guld ägg för att bli gravid.

Men ja förstår hur du tänker för de gjorde ja oxå.

Visst kan ja visserligen tycka att man borde höjt din dos när du kollade dej,mn sen kan ja inte din bakgrunds historia.
    Alla läkare höjer inte dosen o alla baseras individuellt efter hur hur bakgrunden ser ut osv.

Jag har kört max dos flera gånger utan ens ett resultat till ägg.

5-6 ägg är inte dålig ägg skörd. 
  • Csillag
    Tant Groda skrev 2012-10-19 10:50:26 följande:
    Csillag: vilken vecka är du i nu?
    V 23+2 så är i vecka 24 nu.

• Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-19 11:54:48 följande:
    Csillag: tack för svar! Du är en klippa;) vad bra att du är i v.24. dom kan ju klara av barn födda från v.23;)
    Jo fast inte alla sjukhus klarar så tidigt.E väldigt få sjukhus och barn som föds så här tidigt har väldigt få chanser till överlevnad.
    Mn sen känns de väl skönt att chansen finns åtminstonde.
    Mn hoppas grodan kan stanna inne n¨n vecka till.För varje dag,varje vecka som går säger läkarna e mer än positivt o ökar chanserna väldigt mkt.
    Ett barn som föds i denna veckan o klarar sej får ofta väldigt mkt skador o måste gå igenom väldigt många operationer.
    Göteborg e närmsta "stora" sjukhus för mej o när vi pratat med dom så säger dom sj att om bebisen föds nu är oddsen små.
    Grodan ligger på - i % när vi räknar storlek på UL.
    Ska ju göra en hel del TUL nu. 
  • Csillag
    Nina76 skrev 2012-10-19 13:16:46 följande:

Enligt läkarna som jag haft, så två olika kliniker, så hjälper det inte att höja dosen av hormoner för att få fler äggblåsor, bara för att få dom att växa till sig bättre. Sätter man en hög dos från början så kan det eventuellt göra att kroppen "släpper" fler ägg, men det går alltså inte att ändra i efterhand. Denna gången förklarade min läkare att en kropp har ett visst antal ägg under sin livstid och den "släpper" bara ägg så att den kan ägglossa tills den är klar och du redo för klimateriet. Nu är jag visserligen äldre än dig, men bara 5 år. Och jag har aldrig fått många äggblåsor och ägg. Vi är olika helt enkelt. 

Men ETT guldägg!! Det är allt du behöver.  Skrattande
    Jo de stämmer ju till viss del de där med att man har ett visst antal ägg i normala fall mn innom ivf så hjälper vi ju naturen på traven lite.
    Jag har ett amh värde (äggreserven) på 0,2 så mitt e uruselt så jag fick ansöka om "dispans" för att få göra ivf.
    Normalt vill dom inte göra de inder 0,9-1.0 som minst.
    0,2 är ju som klimakteriet.

MEEEEEN jag e ju idag gravid, så ge inte upp tjejer!! 
  • Csillag
    Nina76 skrev 2012-10-19 13:18:14 följande:
    Håller alla tummar för dig och Grodan Csillag.  {#emotions_dlg.flower}
    TACK gumman
  • Csillag
    enäggs81 skrev 2012-10-19 15:46:04 följande:
    Lycka till alla med ÄP:n och bebisar i magen! varför kan man inte bara ha sex och bli gravid som många andra? Känns så tufft! och till råga på allt ska man bli ruinerad !
    Håller me dejMen ge inte upp!!!
  • Csillag
    Ah77 skrev 2012-10-19 17:09:33 följande:
    Hej!

Jag hoppar inte här och hoppas. att det är okej?.
    Jag är 35 år och har en son som är snart 2 år i januari. Jag har PCOS och han kom till på ett FET 2a försöket. Nu håller vi på med syskonförsök på CVL och är inne på försök nr 2. Jag har inte tyckt det varit så jobbigt innan men nu börjar det tära på mig. Vi har bara 1 embryo kvar i frysen då 1 inte klarade upptiningen i måndags. Känns stressande att veta att vi kanske måste börja om med äggplock osv.Just nu är jag på ruvardag 4 och har en molande mensvärk. TD är inte förrän 29/10. Borde det inte vara lite tidigt? Sen tar jag progynon och progesteronsuppar 3 om dagen. Är det någon som ruvar/ruvat och haft molvärk såhär tidigt?  Har hört att biverkningar från progesteronet kan vara just molvärk men självklart målar jag f..n på väggen då jag kände såhär sist då det var ett minus.. 
    Hej o välkommen in till oss!!Då håller viu tummarna att de tar sej denna gången.
    De kan ju va proggisarna som ger molnvärken,MEN de kan oxå va så att de blir en bebis.
    proggisar ger ju mkt biverkningar o olika på alla tyvärr.
    Hoppas verkligen de tar sej för dej nu o ni slipper börja om.

När har du testdag??

Välkommen in till oss igen 
  • Csillag
    skånetjejen skrev 2012-10-19 17:51:47 följande:
    Äp i dag gick bra !! 7 ägg blev det !!! är nöjd :) allt gick bra i dag har inte haft så ont och ej varit så svullen som de andra gångerna !! fick nog mindre lugnade och smärtstillande denna gången vilket var bra för föra gången var jag helt groggy och det var jätte obehagligt!!  får reda på i morgon fm hur många som är befruktade och får då oxå veta när återförande blir !! blir antingen på söndag eller måndag!!  hoppas att det några st som är befruktade !!

tack alla för lycko önskningarna !!! det betyder mkt 
    lycka till till alla andra som oxå har äp snart !! håller tummarna !!

kram

Åhh va skoj, grattis till bra skörd gumman.
    Håller tuimmarna nu att alla blir befruktade o du får tillbaka ett guldägg.

Jag tog heller inte så mkt lunande,sa ja ville ha de minsta för ju mer lugnande du har i kroppen ju mindre blodcirkulation i kroppen,vilket e mindre chans till graviditet så ja ville ha lägsta dos.
    Ska hålla alla tummar o tår för dej. 
  • Csillag
    Victrix skrev 2012-10-19 19:25:58 följande:
    Det är nog ändå ingen som kommer ihåg mig :P men ännu har ingen remiss skickats till IVF (proverna skulle bara vara klara i augusti och sen skulle den skickas) då det upptäcktes att jag hade cellförändringar vid cellprovet. Har nu tagit nya prover efter väntat två månader, så nu är det att vänta en månad till för svar på nytt cellprov samt vävnadsprov, hoppas på det bästa och att de då skickar remissen. Vill komma igång med detta nu, bara vänta och vara orolig är så tråkigt.

Stort lycka till för alla som är igång och även er andra :)
    Joooooo jag kommer ihååg dej gumman!!!
    Se så,upp me hakan, Du e alltid välkommen inne hos oss.

SKa hålla tummarna för dina cellförändrings prover.
    Jag har oxå haft cell förändringar o fått ta bort de.
    Så ge inte upp! 
  • Csillag
    Snölängtan skrev 2012-10-21 20:19:42 följande:

Vad skönt ändå att blödningarna har slutat - eller iaf gör ett relativt långt uppehåll!!! Men det måste vara påfrestande psykiskt att ha ”förlossningsförberedelserna” klara i ett så tidigt skede. Måtte det dröja innan du behöver använda dig av dem! Håller tummar och tår för dig och din ”groda”!

När det gäller snitt (och speciellt de urakuta…) så är ju de ett kapitel för sig. Vår sons förlossning drog ut på tiden och läkaren hade under flera timmar (enligt journalen) inte tid att titta till just oss och när hon väl gjorde det tog det 4min innan sonen var ute. Meeeeeen försök tänka på att de som vid ett eventuellt uraktut snitt kommer att ta hand om er är kanonduktiga och fokuserade på att rädda liv på fantastiskt kort tid. Vi (eller maken snarare eftersom jag först var hög på lustgas och sedan blev sövd på stört....) var så imponerade över hur snabbt det kom folk från alla håll och med vilken laganda de samarbetade och förstås att allt ändå gick så bra som det gick!! De som tar hand om urakuta snitt är somd et verkar enormt kompetenta! Framförallt får man alla tänkbara resurser just då! (Men självklart är de urakuta snitten något man helst av allt slipper!!!)

Här är det tufft på ett annat sätt sedan 4v tillbaka…plötsligt svullnade jag upp och fick rejäla karpaltunnelsyndrom i båda armar/händer, dvs händerna domna/sover och jag har värk i fingrar/händer/underarmar. Både natt som dag. Sover med handledsskenor och har på dem på dan så gott det går. Jag känner verkligen att det är hur lång som helst kvar till 29/1. Att inte sova bra och ha ständiga probelm att skriva, äta, jobba mm tär på ork/humör mm. Lite deppigt nu men jag försöker tänka att det iaf inte är farligt för ”knyttet”. Det kunde vara mycket värre.

Försöker faktist tänka så att de kommer bli ett urakut kejsarsnitt.
    Känns på ett sätt både bäst o smartast o tänka så då de verkar som de måste bli de.
    Tänker ja så så kan de ju bara bli bättre, eller ja du förstår va ja menar.

USCH låter verkligen inge kul me dina leder o behöva gå med handskenor.Låter verkligen inge kul alls.
    Va säger läkarna...Kommer de sitta i eller försvinan?Vet dom varför du påverkas såhär?
    Skönt att höra de inte påerkar knytet åtminstonde.

Styrke kramar.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012