• Krambjörn

Nutrilette kickstart = Svältning????

Hade tänkt påbörja en kickstart på 3 veckor med Nutrilettes soppor men har fått höra att det är svält då det blir alldeles för lite kaloriintag per dag då en kvinna behöver 1200-1300 per dag och här skall man käka 5 soppor per dag och En portion innehåller ca 115 kalorier vilket bara då ger 575 kalorier per dag.

Någon som testat detta?!?

Det står ju att man får i sig allt man behöver per dag   

• Svar på tråden Nutrilette kickstart = Svältning????
  • Fru HH

Jag har gjort ren kur med nutrillette (bl.a.) i 2v. och det gick jätte bra.
    Tränade t.om varje dag för maximal effekt! (tränade Zumba 60min hemma eller sprang 3km varje dag)

DOCK måste du tänka på att din kur blir trippla längden.
    För att du inte ska gå upp allt med en gång efter du är klar med ren kur måste du trappa upp.
    Alltså äta .tex. frukost 3 dagar och resten pulvrar du, sedan äter du frukost och lunch 3 dagar och resten pulvrar du etc etc..

Börja inte äta alla mål med en gång, för då kommer allt att ha varit i förjäves.
    Och tänk på vad du äter.

Lycka till och kämpa på! :)

• Mandel

De flesta är hungriga i början tills magen krympt.
    Själv var jag hungrig typ hela tiden när jag kört pulverdieter så jag lade ned det till slut. Tråkigt i längden blir det med...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Fru HH skrev 2012-02-29 14:00:17 följande:
    Tränade t.om varje dag för maximal effekt! (tränade Zumba 60min hemma eller sprang 3km varje dag)

För att du inte ska gå upp allt med en gång efter du är klar med ren kur måste du trappa upp.
    Alltså äta .tex. frukost 3 dagar och resten pulvrar du, sedan äter du frukost och lunch 3 dagar och resten pulvrar du etc etc..

Börja inte äta alla mål med en gång, för då kommer allt att ha varit i förjäves.
    Och tänk på vad du äter.

Fast rekommenderar de inte att man ska undvika hård träning om man kör intensivkur?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Kjell2

Med drygt 500 kcal om dagen under tre veckor kommer du nästan garanterat tappa en del vikt. Du kommer också riskera få en massa problem som, stor hunger, trötthet, dåligt humör, koncentrationssvårigheter, huvudvärk, bristande ork

Kommer du kunna funka på jobb, hemma, med familjen då?

• Krambjörn
    Fru HH skrev 2012-02-29 14:00:17 följande:

Och tänk på vad du äter.

Hur mycket gick du ner?
    Kjell2 skrev 2012-02-29 14:03:29 följande:
    Med drygt 500 kcal om dagen under tre veckor kommer du nästan garanterat tappa en del vikt. Du kommer också riskera få en massa problem som, stor hunger, trötthet, dåligt humör, koncentrationssvårigheter, huvudvärk, bristande ork

Kommer du kunna funka på jobb, hemma, med familjen då?
    Jo jag vet men jag vill ju inte heller svälta mig bara för jag vill ner i vikt. 

• Fru HH
    Mandel skrev 2012-02-29 14:03:21 följande:
    Fast rekommenderar de inte att man ska undvika hård träning om man kör intensivkur?
    Det beror lite på hur du mår fysiskt innan.
    Men går du t.ex på camebridge ren kur 3 påsar om dagen och är överviktig så SKA du träna varje dag.
    Så det är ingen fara.

Dock har du typ aldrig tränat innan så kanske du inte ska börja med löpning det första du gör, utan kanske powerwalks och hemma gym.

Men träna kan du absolut göra.
  • Fru HH
    Krambjörn skrev 2012-02-29 14:19:02 följande:
    Hur mycket gick du ner?

Jag gick ner 10kg på 2 månader, tack vare upptappning och träning.
    Tappade nästan 15cm i midjan.

Nu har jag väldigt långa dagar, går upp 04.10 och är hemma 17.00
    Så jag valde att pulvra 5ggr/dag.
    Sedan fortsatte jag med att äta deras Bar som mellanmål.
  • Tinnys

Jag gick ner 20 kg på 4 månader med nutrilett. Var alltid pigg och orkade mycket mer än när jag åt "vanligt". Dock bör man vara under läkares insyn om man ska göra något så extremt. Svält ja och nej då du får i dig allt du behöver i vitamin och mineralväg. Jag åt dock extra vitaminer och omega 3.

• Krambjörn
    Tinnys skrev 2012-02-29 14:28:27 följande:
    Jag gick ner 20 kg på 4 månader med nutrilett. Var alltid pigg och orkade mycket mer än när jag åt "vanligt". Dock bör man vara under läkares insyn om man ska göra något så extremt. Svält ja och nej då du får i dig allt du behöver i vitamin och mineralväg. Jag åt dock extra vitaminer och omega 3.

men man kan köra 3 veckor utan läkare??? Står ju sen att ska man hålla på längre så bör läkare kontaktas.
    Fru HH skrev 2012-02-29 14:27:11 följande:
    Jag gick ner 10kg på 2 månader, tack vare upptappning och träning.
    Tappade nästan 15cm i midjan.

Nu har jag väldigt långa dagar, går upp 04.10 och är hemma 17.00
    Så jag valde att pulvra 5ggr/dag.
    Sedan fortsatte jag med att äta deras Bar som mellanmål.
    Det var ju super bra
  • pojkmorsan

jag körde nutrilett 5port om dagen i 2 veckor sedan lade ja till frukost första veckan och åt då alltså frukost + 4 mål nutrilett, andra veckan lade ja till lunch, tredje mellanmål, fjärde kvällsmat och sist middag. Det jag lade till va efter gi. Detta va nu ett år sedan jag gjorde de jag äter fortfarande efter gi. men kan utan prob unna mig någon annan middag npn gång iblad eller lite chips en fredag kväll. Jag har gått ner 30 kg och har nu vägt samma i ca 4 mån och har en helt annan syn på mat nu. Jag mår bättre än någonsin. Hade jag inte haft nutrietten hade det varit betydligt svårare att bryta möster. Tycker de e skit bra för man behöver inte ens tänka på att man skall stoppa i sig nåt dumt utan huvudet är inställt på nutrilett och det är de som gäller. lycka till :)

• Tinnys
    Krambjörn skrev 2012-02-29 18:57:42 följande:
    men man kan köra 3 veckor utan läkare??? Står ju sen att ska man hålla på längre så bör läkare kontaktas.
    Ja det kan man, men ska du fortsätta en längre tid så bör du kolla dina värden hos en läkare.
  • annthos

idiotiska svar. Alla vet väll att man inte ska gå ner i vikt på det sättet. Om du går ner går du upp det dubbla, sen när du släpper kraven igen...

• fill hith

575 kalorier per dag är alldeles för lite! Det är mindre energi än vad du behöver om du ligger i sängen dygnet runt. Organen behöver energi för att fungera.

• fill hith

Varför svälta sig? Det är mycket bättre och hälsosammare med en långsam viktnedgång. skippa 500 kalorier varje dag bara.

Svar på tråden Nutrilette kickstart = Svältning????