• Anonym

Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?

Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?
    Vilken vecka var ni i?

Själv är jag i vecka 40 imorgon och det ser inte ut att bli någon bebis än på länge.
    Har ett aktivt liv har fått för mig att risken att gå över tiden om man är aktiv är mindre än om man bara tar det lungt.
    Men igår läste jag en artikel där en barnmorska svarat att om man tex springer mycket i trappor tvättar fönster osv (sånt som många tror kan sätta igång färdknäppen) det kan istället göra att man går över tiden ännu längre. Tydligen är att ta det lungt bästa sättet att få kroppen redo inför förlossningen..
  • Svar på tråden Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?
  • Anonym

Jag hade städmani i slutet av min graviditet trots att jag hade svår foglossning, slemproppen gick en vecka innan förlossningen satte igång. Födde i vecka 42 (första barnet).

• Anonym

Jag storstädade i fem timmar. Precis när jag ble klar med det sista o lamej på sängen för att vila så började värkarna. Var i vecka 39+2.

• Anonym

Det beror på vad du menar med "satte igång".

När vattnet gick hade jag precis varit ute på en lugn promenad v.37. Men värkarna startade två dygn senare när jag ändå var på förlossningen för kontroll. Då gjorde jag inget särskilt, men där emellan hade jag gått långpromenad, städat bilen, storhandlat och vart på bio.  3 timmar efter första värken var hon ute

• Anonym

För både jag och min syster startade det när vi varit och gått på en stor loppis =) Hon var på den en lördag i april och på kvällen fick hon känningar föddes på söndag kväll. Jag var på loppisen 6 månader senare en lördag och söndag morgon tittar min pojke ut =) Så gå på loppis en hel dag funkade här i alla fall =)

• Anonym

Låg och sov, vaknade i vanlig ordning på natten av att behöva kissa, så gick slemproppen när jag satt på toa och efter det startade värkarna direkt så det blev inte mer sömn på nära 30 timmar :P 
    Var i v.37 när det startade.. 

Svar på tråden Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?