• Anonym
    Äldre 1 Mar 12:06
    9236 visningar
    48 svar
    48
    9236

    Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?

    Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?
    Vilken vecka var ni i?

    Själv är jag i vecka 40 imorgon och det ser inte ut att bli någon bebis än på länge.
    Har ett aktivt liv har fått för mig att risken att gå över tiden om man är aktiv är mindre än om man bara tar det lungt.
    Men igår läste jag en artikel där en barnmorska svarat att om man tex springer mycket i trappor tvättar fönster osv (sånt som många tror kan sätta igång färdknäppen) det kan istället göra att man går över tiden ännu längre. Tydligen är att ta det lungt bästa sättet att få kroppen redo inför förlossningen..
  • Svar på tråden Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?
  • Äldre 1 Mar 12:09
    #1

    Jag gick över 8 dagar. Mina värkar kom mitt i natten när jag låg och sov. Med tanke på att jag hade så ont pga att dottern tryckte på lever och galla så var jag inte speciellt aktiv.


    (¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • Diablo
    Äldre 1 Mar 12:09
    #2

    Vecka 40 låg och sov

    Vecka 33 lade stenar runt växthuset

    Vecka 40 satt och tittade på tv

    Vecka 40 satt och tittade på tv     


    Har man tur behöver man inget vett!
  • Äldre 1 Mar 12:10
    #3

    jag åkte buss till BM o sen på väg hem när jag stog o väntade på bussn satte kalaset igång :)

    Polarn hade sex 3tim innan hennes satte igång medans en annan låg o sov så jag tror inte att det spelar så stor roll vad man gör för bebisen kommer juh ut förr lr senare vare sig man vill lr inte ;)

    Så mitt råd till dig är att njuta av lugnEt o vila så mycket du kan för rätt som det är händer det grejer :)    

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 12:13
    #4

    Jag hade städmani i slutet av min graviditet trots att jag hade svår foglossning, slemproppen gick en vecka innan förlossningen satte igång. Födde i vecka 42 (första barnet).

  • Äldre 1 Mar 12:16
    #5

    Satt och spelade skipboo(kortspel) när vattnet gick. V 39

  • Äldre 1 Mar 12:17
    #6

    Jag hade magsjuka, sen var det jul och vi tog det lugnt, natten till juldagen vaknade jag med värkar. 39+1 var jag i då.

  • Anonym
    Äldre 1 Mar 12:18
    #7

    Jag storstädade i fem timmar. Precis när jag ble klar med det sista o lamej på sängen för att vila så började värkarna. Var i vecka 39+2.

  • Äldre 1 Mar 12:22
    #8

    värkarna satte igång när jag stod i köket o lagade mat, var då i vecka 39+5 första barnet. men hade börjat små läcka foster vatten i vecka 37+5 sen började förlossningen lite vid 38+5 för sen stanna av igen.

  • jessan­1
    Äldre 1 Mar 13:20
    #9

    Jag hade gått 9 dagar över tiden och värkarna satte igång när jag vaknade på morgonen, jag hade prövat massa knep för att få igång det innan men inget funkade.

  • Anonym (handl­ade)
    Äldre 1 Mar 13:42
    #10

    Jag hade just gått in på affären för att handla mat, då satte värkarna igång som en bomb, även om dom inte gjorde jätteont, men behövde andas igenom dem och sambon fick dra på benen. Vi fick fara och lämna maten, och åkte in på en gång, 3 h senare var han ute i v 39 plus 5!

Svar på tråden Vad gjorde ni när er förlossning satte igång?