• två på en gång

    Reagerar inte på sitt namn...och tittar inte mig i ögonen

    Min ena tvilling reagerar inte när man säger hans namn, inte heller om jag försöker säga den andres namn eller båda samtidigt. Han tittar mig i ögonen om vi busar, jag leker tittut eller om jag säger NEJ eller AJAJ med arg röst. Men annars undviker han min blick. Han är 11 månader nu och pekar inte heller så saker, han kan säga Mamma och vet var lampan är, annars sitter han mest och tuggar på olika leksaker.
    Jag är väldens nojjigaste person och är orolig för att han inte utvecklas som han ska :(
    Hans bror däremot söker ofta min blick och brukar leta efter var jag är i rummet.

  • Svar på tråden Reagerar inte på sitt namn...och tittar inte mig i ögonen
  • Tingeling3

    Skulle råda dig att prata med Bvc, behöver ju inte vara något men vilket som så vet du och kan slappna av.

  • bananflugan82

    Jag har enäggstvillingar och dom har varit sena över lag med saker o ting, men dom är också synskadade. 

    Reagerade på sina namn kommer jag inte ihåg riktigt när dom gjorde, men det var senare än 11 månader. Pekade gjorde dom heller inte förrän dom var över 1½ år. Plus en massa andra saker! Dom är nu 24 månader. Dom reagerar på sina namn, pekar, gör oss uppmärksamma på saker, visar oss saker, osv. Sånt som dom var sena med egentligen, det släppte runt 18 månader. Prata med BVC, kolla upp hans hörsel, likaså synen.


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Svar på tråden Reagerar inte på sitt namn...och tittar inte mig i ögonen