Inlägg från: Tinkie86 |Visa alla inlägg
  • Tinkie86

Någon som gett Minmax barnsondnäring?

Vi gav det till vår son av samma anledning som ni gör. Det funkade jättebra, han gick upp ganska snabbt i vikt under den perioden. När sonden togs bort fick han minimax resource med chokladsmak, det Gillades:) Vet dock inte exakta skillnaden mellan de två olika.. Hoppas det löser sig för er! Vet hur jobbigt det är när man är mitt uppe i allt:-/

• Tinkie86

Det var ca 1 år sedan så jag är inte helt säker på att jag kommer ihåg exakt men jag har för mig att han gick upp ca 2 hg på 1 vecka. Men vi sondade honom var 4:e timme dygnet runt, så det var därför han gick upp så fort. Han var inlagd på sjukhus för att han inte åt eller drack någonting. Han gick från att äta lite varje dag till absolut ingenting så han rasade i vikt, till slut blev han akut inlagd. Miljoner olika prover togs men alla såg bra ut så de konstaterade att det bara var psykiskt.. Idag är han en glad 2.5 åring med massa spring i benen och bus i ögonen:) Har fortfarande dåliga perioder med maten men inte lika extremt! Hur gammal är din son? Har dom någon idé om varför han inte äter?

• Tinkie86

Kanske är någon grej som 1.5 åringar gör, fast vissa (som våra barn) blir extrema? Min son vägde 10 kg när vi kom in på akuten, lika mycket som min 7-månaders gör idag..

Min son har fortsatt vara spinkig, nu väger han 13 kg och är som sagt 2.5. Ingen tungviktare precis;)

• Tinkie86

Ja det var våra Drömmar med andra barnet också och hittills har det gått bra:) Hoppas ni får någon förklaring till varför han inte vill äta! Är han inlagd på sjukhus eller får ni vara hemma?

• Tinkie86

Vi har inte gjort något annorlunda. Däremot är vi väääääldigt noga med att inte stressa upp oss ifall han inte vill ha mat någon gång.. Vi har helt enkelt inte gjort någon stor grej av maten utan bara tagit för givet att han ska äta.

• Tinkie86

Nä det är ju inte det lättaste när man har ett barn som inte äter.. Men det går, man vill ju inte ha 2 st som inte äter:)

Svar på tråden Någon som gett Minmax barnsondnäring?