• Who

Är det ok att ta med sig kundvagnen hem?

Jag bor väldigt nära en hyfsat stor mataffär. Det händer lite då och då att jag möter boende i samma hus med kundvagnar i hissen, jag har aldrig sett kundvagnar stå övergivna i eller utanför huset och jag har goda skäl att tro att åtminstone en av mina grannar helt enkelt använder samma kundvagn varje gång han handlar och aldrig lämnar tillbaks den.  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att ta med sig kundvagnen hem?
  • Atamon
    Selfish Geene skrev 2012-03-02 07:15:18 följande:
    Var i en lägenhet förvarar man ebn nhel kundvagn när den inte används??
    Dom är ju skitstora!

Röstade "ja, om man lämnar tillbaka den direkt"
    De gör kanske som mina f.d grannar, de ställde vagnarna nere i förrådsgången och till slut var det just inte bara en vagn utan en hel radda vagnar som man fick åla sig förbi när man skulle till sitt eget förråd. 

• ElectroDiva
    Ajkje skrev 2012-03-02 11:32:05 följande:
    Nej..gör folk det?
    undrar jag med

men skulle gärna vilja se någon komma knallandes med en överlastad kundvagn 
  • Embla

Här där jag bor händer det ibland att man ser folk som handlat komma dragandes med en kundvagn. Jag har aldrig sett någon kundvagn ligga och skräpa, så jag antar att de som gör så ställer tillbaka dem efter sig.

Själv skulle jag aldrig dra hem kundvagnen. Då går jag hellre flera gånger.

• Zixi
    zigne skrev 2012-03-02 09:06:42 följande:
    Det kanske är för att undvika svinn på kundvagnar som butiken lägger in en "hjulskada" på vagnarna så de inte går att köra rakt fram
    Självklart!
    2010-07-20 3040/50
  • Fidelis ad urnam

Jag ser tyvärr det fenomenet lite allt för ofta på en av butikerna vi handlar på. Butiken ligger i ett industriområde mitt mellan två riktigt sunkiga områden och man ser ofta människor som har kundvagnen med sig längst vägen hem. Kan tillägga att jag aldrig har sett någon promenerande med en kundvagn längst vägarna i någon av de bättre områdena, samband där kanske?
    Personligen skulle det inte finnas någon omständighet på jorden som skulle få mig att göra någonting dylikt. Jag skulle skämmas ordentligt. 

• Smultronskum

Är det okej att ta med kundvagnen hem om man går tillbaka med den samma dag? 
    Tänker på dem som bor nära affären och inte har bil.. Om man ändå tar kundvagnen till bilen för att lasta in kassarna så borde det väl inte vara så farligt att ta med den hem för att lasta av? Egentligen...

Men förutsatt att man går tillbaka med den på en gång när man lastat av kassarna 

Emanuel -05, Melina -07
  • enautodidakt

Jag har faktiskt aldrig sett någon promenera runt med en kundvagn förutom i USA och då är det hemlösa som har sina saker där i.

Jag röstade nej, det är inte okej. Skulle en kris uppstå så att man inte får hem varorna av någon anledning så kan man ju faktiskt fråga i butiken om det är ok att låna hem den om man kommer tillbaka med den direkt efteråt.  

• 1978

En kompis till mig graderade hur slummiga bostadsområden var efter hur mycket kundvagnar som stod och skräpade.
    Nej, det är inte OK att ta med dem hem.

• SjälvaJag

trodde tråden var ett skämt.
    Självklart får man inte ta med den hem!

Svar på tråden Är det ok att ta med sig kundvagnen hem?