• Akat

Sova vid separation

Hej Jag och barnens pappa kommer snart att separera. Vi flyttar samtidigt till två lägenheter ca 50 m i från varandra. Vi har planerat att ha barnen ca varannan dag/natt. Nu till problemet, den yngsta som blir fyra i juni tycker att det är jättejobbigt att sova borta hos mormor och morfar, både med och utan mig. Han känner dem mycket väl och de har en nära relation, han är ofta där, både med föräldrar och syskon och själv. Men på nätterna är han jätteledsen och gråter efter mamma. Hur gör vi det då bäst vid separationen, är det bäst att göra som vi tänkt från början, eller är det bättre för honom om han får börja med att vänja sig med flytt och separation med att vara på två ställen men sova på ett? T.ex att under första månaden enbart sova hos mig (framförallt eftersom det pga arbetstider inte är möjligt tvärtom) för att sedan under några veckor byta ut nätterna en efter en. Tacksam för svar

• Svar på tråden Sova vid separation
  • Akat

Tack för svar!

Vi kommer att introducera i en takt som passar honom. Tack för bra synvinklar om hur vi kan hjälpa honom med detta. 

Svar på tråden Sova vid separation