Inlägg från: Centrina |Visa alla inlägg
  • Centrina

Var ska man bo i Jönköping?

Jag bor själv i Huskvarna och trivs jättebra. Här uppe på Petersberg, Jöransberg och Stensholm är det gamla fina villaområdet med bra dagisvoch skolor. Att man dessutom har fantastisk utsikt över stan och Vättern är ju inte heller helt fel. Huskvarna och Jönköping är jubteknisktvsett olika städer, men i praktiken sitter de helt ihop. Från Huskvarna centrum till Jkpng centrum tar det ca15-20min med cykel. Bussarna går ca var 10 min. Sedan är det väl kanske lite beroende på var man arbetar som kan spela in för var som är bra att bo. Bäckalycan - väldigt centralt, och väldigt dyrt Torpa - centralt och dyrt Rosenlund - halv centralt och lite bättre priser Vättersnäs - mindre centralt bra priser Bymarken - centralt och dyrt Alla dessa områden är väl mer el mindre centrala Har ni själva tittat på något särskilt område eller hittat något hus som verkar intressant?

• Centrina

Ja jag trivs väldigt bra här. Huskvarna har ju sitt eget lilla centrum med typ Lindex, kappahl, MQ, lite andra butiker och mataffärer så att man inte alltid måste åka in till stan eller A6. Vättersnäs är väl tekniskt sätt det som delar huskvarna och Jönköping, så det ligger ju på vägen från huvarna centrum in till stan. Det är dock ganska sällan det kommer ut hus där. Det är väl inget hyfsat centralt område här som är billigt egentligen, men det beror ju på vad man jämför med. Det är dock väldigt smidigt att åka buss här. Bussarna går ofta och bussnätet är väl utbyggt.

Svar på tråden Var ska man bo i Jönköping?