Dreamheaven82 skrev 2012-03-09 08:46:12 följande:
jag har bott på mariebo ganska centralt, lugnt område och nära till stadsparken som har jättebra lekområde för barn. ett minus med området är den stora backen från centrum om man vill gå eller cykla.
det finns bra områden runtom jönköping som är barnvänliga, bankeryd tex.
det brukar generellt vara dyrare priser på hus lägenheter där det är ett tryggt område, titta booli och hemnet så kan ni få vägledning där.
Maribo är nog lite för dyrt för oss. Bra tips om att titta på booli för att kolla slutpriser. Har kollat och blev lite nedslagen, dyrt att köpa hus i Jkpg verkar det som.
Centrina skrev 2012-03-09 09:09:30 följande:
Jag bor själv i Huskvarna och trivs jättebra. Här uppe på Petersberg, Jöransberg och Stensholm är det gamla fina villaområdet med bra dagisvoch skolor. Att man dessutom har fantastisk utsikt över stan och Vättern är ju inte heller helt fel. Huskvarna och Jönköping är jubteknisktvsett olika städer, men i praktiken sitter de helt ihop. Från Huskvarna centrum till Jkpng centrum tar det ca15-20min med cykel. Bussarna går ca var 10 min. Sedan är det väl kanske lite beroende på var man arbetar som kan spela in för var som är bra att bo. Bäckalycan - väldigt centralt, och väldigt dyrt Torpa - centralt och dyrt Rosenlund - halv centralt och lite bättre priser Vättersnäs - mindre centralt bra priser Bymarken - centralt och dyrt Alla dessa områden är väl mer el mindre centrala Har ni själva tittat på något särskilt område eller hittat något hus som verkar intressant?
Skulle verkligen kunna tänka mig att bo i Huskvarna. Det verkar mysigt, när stan som du skriver men det verkar ändå vara överkommliga bostadspriser. Du skrev att Vättersnäs är lite billigare, hur är det att bo där? Går det buss dit?