Inlägg från: Jeda |Visa alla inlägg
  • Jeda

Var ska man bo i Jönköping?

Nu har jag förvisso flyttat från Jkpg, men jag och mitt ex hade hur i Taberg. Mina barn är uppvuxna där och bor kvar hos sin pappa. Husen har väl gått upp lite i pris, men det finns både nya och äldre områden där. Himla mysigt med mycket grönområden, bra förskolor och skolor. Det tar 15 min med bil till A6 / centrala Jkpg.

Det finns två skolor från 0-3, varav den ena dessutom har mellanstadiet. Förskolorna har jag inte jättekoll på längre då mina går i skolan( ena på högstadiet i Norrahammar som är den de tillhör). Men det är bara att kika in på kommunens hemsida.

Det finns ett litet centrum även här, stans bästa konditori :) Mycket aktiviteter för barnen, som gympa, scouter, bergets dag och annat smått och gott.

• Jeda

Fast, Huskvarna är inte Jönköping....

Taberg/ Norrahammar är oxå backigt. men inte värre än att man kan cykla. Barnen gör ju det till skolan. Glad

• Jeda
    sassus skrev 2012-03-26 20:04:54 följande:
    Vad jag har sett är priserna på Vättersnäs ganska hutlösa också. Min sambo är väldigt sugen på att flytta dit sen, och brukar därför kolla lite hus där. Radhusen som var ute nu (visserligen nybyggda, men ändå) ligger på ca 3 milj. Galet. 
    Nästan 3 miljoner för ett radhus i Jkpg..? Galet dyrt i min värld! Vi bor 3 mil utanför Stockholm och här ligger  husen mellan 3-4 miljoner, viss skillnad på stad.

Sen finns ju Trånghalla / Åbolid/ Bankeryd med, men jag rekommenderar inget av de ställena... Dock nära till stan och alla faciliteter som behövs. Fast, även där ligger väl kåkarna på ett par miljoner?
Svar på tråden Var ska man bo i Jönköping?