Jennie1987 skrev 2012-03-11 17:22:00 följande:
Jag slår ett slag för Egnahem i Huskvarna, där jag själv bor idag, och är uppvuxen i närheten av.
Nackdelen är väl att det är rejäla backar, men det tar endast 15 minuter hemifrån och ner till Huskvarna centrum när man går :)
Bussen går en gång i timmen (tror jag).
Hur som helst är det väldigt vackert att bo över stan, och utsikten är som alltid magisk! :)
Huspriserna är jag inte så insatt i, vi köpte vårt hus för 1,5 miljoner, två år sen.
Välkommen till Huskvarna/Jönköping! Hoppas du och familjen ska trivas bra :)
ReasonWhy skrev 2012-03-11 20:11:21 följande:
Jag bor i Ljungarum, visserligen i bostadsrätt men här finns det villor med. Väldigt barnvänligt.
Bodde i Huskvarna förut. Där trivdes jag inte jättebra, men jag bodde lite för "mitt i smeten". Fast det var smidigt att kunna gå ned till de fina bagerierna på helgmorgnarna och köpa bröd. Det saknar jag! :) Jag tror det kan bli bra i Huskvarna om man bor mer i villakvarteren där de finns mer barnfamiljer. Vi tittade på radhus på Faktorigatan bla. därtycker jag att det var väldigt mysigt.
Verkar som om de flesta trivs bra i Huskvarna, kanske nåt för oss med då :)
Däremot vill jag inte ha det backigt, vill gärna kunna cykla dit jag ska.
Jeda skrev 2012-03-11 20:33:02 följande:
Nu har jag förvisso flyttat från Jkpg, men jag och mitt ex hade hur i Taberg. Mina barn är uppvuxna där och bor kvar hos sin pappa. Husen har väl gått upp lite i pris, men det finns både nya och äldre områden där. Himla mysigt med mycket grönområden, bra förskolor och skolor. Det tar 15 min med bil till A6 / centrala Jkpg.
Det finns två skolor från 0-3, varav den ena dessutom har mellanstadiet. Förskolorna har jag inte jättekoll på längre då mina går i skolan( ena på högstadiet i Norrahammar som är den de tillhör). Men det är bara att kika in på kommunens hemsida.
Det finns ett litet centrum även här, stans bästa konditori :) Mycket aktiviteter för barnen, som gympa, scouter, bergets dag och annat smått och gott.
Låter ju hur mysigt som helst, Taberg får vi helt klart tänka över.