Stirrig brorsdotter
Hej!
Jag vill få ur mig en sak som har besvärat mig länge.. Jag har en brorsdotter på 17 år som jag ganska nyligen återfått kontakt med sedan en lång period. Vi hade god kontakt när hon var barn och jag var väldigt beskyddande och omtänksam med henne. Nu till problemet. För ett tag sedan ungefär ett halvår sen fick vi åter kontakt efter flera år och hon har haft mycket kontakt med mig per telefon samt varit och hälsat på några gånger men nu senast hon var här kände jag att hon hela tiden stirrade på mig, var medveten om mig hela tiden och knappt släppte mig med blicken. Detta blev jag förundrad över och kände smått obehag eftersom jag känner att hon under dennatid också varit respektlös genom att ha kontakt med mitt ex. åkt och hälsat på honom då vår son varit där- hennes kusin och jag frågar varför hon gjort det säger hon att hon ser upp till honom då hon aldrig haft en manlig förebild. Jag har känt missmod med detta beteende från hennes sida. Dessutom verkar hon som hon ska kontrollen över mycket , hon har inte längre den där nära kontakten till mig som jag känner var naturlig- hon har blivit helt asocial och detta känns som en helt annan människa än den flicka jag växte upp med. Kan hennes sätt vara att hon ser mig som ett hot och vill ta befogenhet?