• Anonym (M)

Presentation datingsida

Låter ju som om nästan alla träffas via nätet nuförtiden, och jag tänkte göra ett försök. Men hur får man till en intresseväckande presentation? 

Nedan är mitt utkast. Kom gärna med förbättringsförslag - eller är det någon som har en presentation som funkat bra så kan jag ta den rakt av.

Först lite bakgrundsinfo om mig. Kanske kan vara bra vid bedömning av presentationen. Detta ingår alltså inte i presentationen: Drygt 30 år. Lång och smal. Snäll och omtänksam. Alldagligt utseende. Bra jobb/ekonomi. Lagom smart/allmänbildad. Är väl en typisk svensson, fredagsmys o melodifestival är heligt. Inga särskilda intressen (förutom att kolla på fotboll). Blev lämnad av kvinnnan jag älskar för ett halvår sedan. 2 barn. Söker antingen långt förhållande, romans, eller någon att skämma bort lite då och då.

Slut på bakgrundsinformationen, nu kommer presentationsutkastet:
    Hej, jag älskar att resa, träffa nya människor och gå på långa skogspromenader...

Nej, förlåt, det var inte på allvar. Här kommer det istället:

Hej!

Jag är en omtänksam (händer att jag överlåter min plats i t-banan till äldre damer alltså) man i mina bästa år (inte så många alltså), som besitter någon typ av humor (detta skulle inte alla hålla med om, men det här är min presentation, så jag bestämmer).

Söker trevlig tjej att dela vardag och skratt med, och tänkte ge detta en chans. 

Det var hela presentationen. Lite kort kanske, men skriva om mig själv är inte min bästa gren. Men detta kommer ju vara kombinerat med en bild på mig, så presentationen behöver nog inte vara så lång.

Så välkomna att komma med synpunkter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-03 08:51
    Version 2:

Hej och välkommen till min profil!

Tänk dig en kombination av Mads Mikkelsen och Mikael Persbrandt. Har jag något gemensamt med dem? Inte mycket om jag ska vara ärlig (förutom att jag rest med Fritidsresor några gånger). Ville bara att du skulle komma i rätt stämmning inför fortsättningen av min presentation.

Jag älskar att resa, träffa nya människor och gå långa skogspromenader...

Nej, sorry, det där var inte på riktigt. Här kommer det isället:

Hej!

Jag är en omtänksam man i mina bästa år (inte så många alltså), som besitter någon typ av humor (detta skulle inte alla hålla med om dock).

Stilig är jag också! I alla fall om man frågor min mamma, men mina barn skulle nog inte riktigt uttrycka sig så.

Stor del av fritidien åt att ladda för att klara av maran i sommar. Har insett att 42 196 meter är ungefär lika långt som det låter.

Tror mig ha en liten romantisk ådra i mig, men främst är jag bra på att uppskatta en kvinna jag fallit för. Håller med Ranelid om att kvinnan är det första könet. Men vardagens sysslor ska förstås vara jämnt fördelade, men behöver inte vara så traditionellt uppdelade, dvs du får gärna ta hand om borrmaskinen så tar jag dammsugaren.

Du får även gärna ha ett jobb som du trivs och utvecklas av, och som vi kan diskutera innan vi somnar. Och när vi ändå ligger bredvid varandra i sängen finns ju även annat vi kan göra...

• Svar på tråden Presentation datingsida
  • Anonym

Den är rätt klyschig.  Jag hade letat vidare direkt.
    Det är meningen att du ska sälja dig själv och sticka ut ur mängden, inte göra en riktig standardannons.
    Skriv inte egenskaper utan att belägga dessa. Ingen vill leka gissningslek.
    Foto är skitviktigt.

Det som gör dig värdefull på marknaden är
    1. Schysst utseende (lång, snygg kropp, fin frisyr, bra ansikte)
    2. Att du har ett bra jobb och en stabil tillvaro
    3. Att du är lite spännande på något sätt. Tjejen vill veta att du kan ge henne ett härligt och händelserikt liv som inte gör henne uttråkad.
    4. Att du är jävligt romantisk.
    5. Att du lever någorlunda hälsosamt och tar ansvar för att saker ska hända. Ingen vill ha en mansgrisig soffpotatis.

• Anonym (M)
    jådåsåatt skrev 2012-03-02 22:07:40 följande:
    Den låter helt ok.
    Bra!
  • jådåsåatt

Helt ärligt, lägg ner tiden på att skicka personliga mail till tjejerna istället där du presenterar dig. Har du visat upp din personlighet där går man ändå bara in på profilsidan för att kolla bilder.
    Oavsett hur bra presentation du har kommer inte många tjejer skriva till sig. Nätdejtingen följer uråldriga lagar om att det är mannen som ska ta första steget.

• Anonym

Jag, som tjej, har haft några kontaktannonser vid det här laget (mest av nyfikenhet). Jag har inte tagit initiativ och skrivit till någon - någonsin. Däremot fick jag ca 10-100 brev från killar varje dag. Och det här gäller de flesta tjejer som är någorlunda attraktiva.
    Poängen är: Du måste sticka ut. Den där presentationen är typ standard 1A. Den säger egentligen ingenting om dig och du framstår mer ointressant än du förmodligen är. Är du rolig? - Visa det. Är du snygg? - Visa det. Gör du intressanta saker? - Ge belägg för det. O.s.v.

• Anonym
    jådåsåatt skrev 2012-03-02 22:18:13 följande:
    Helt ärligt, lägg ner tiden på att skicka personliga mail till tjejerna istället där du presenterar dig. Har du visat upp din personlighet där går man ändå bara in på profilsidan för att kolla bilder.
    Oavsett hur bra presentation du har kommer inte många tjejer skriva till sig. Nätdejtingen följer uråldriga lagar om att det är mannen som ska ta första steget.
    Exakt.
    Du måste vara extremt aktiv och charmig om du ska ha en chans, TS. Det går väldigt många intitiativtagande män på varje kvinna på dejtingsajterna.
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2012-03-02 22:12:50 följande:
    Den är rätt klyschig.  Jag hade letat vidare direkt.
    Det är meningen att du ska sälja dig själv och sticka ut ur mängden, inte göra en riktig standardannons.
    Skriv inte egenskaper utan att belägga dessa. Ingen vill leka gissningslek.
    Foto är skitviktigt.

Det som gör dig värdefull på marknaden är
    1. Schysst utseende (lång, snygg kropp, fin frisyr, bra ansikte)
    2. Att du har ett bra jobb och en stabil tillvaro
    3. Att du är lite spännande på något sätt. Tjejen vill veta att du kan ge henne ett härligt och händelserikt liv som inte gör henne uttråkad.
    4. Att du är jävligt romantisk.
    5. Att du lever någorlunda hälsosamt och tar ansvar för att saker ska hända. Ingen vill ha en mansgrisig soffpotatis.
    Tack för synpunkter!

Ok, lite klychig kan den nog vara. Tycker det känns krystat att skriva något för att sticka ut bara för att sticka ut...
    Kommentarer i övrigt:
    1. Foto kommer jag bjuda på. Svårt att bedöma attributen du nämner, men vet att jag är lång i alla fall.
    2. Upfyller!
    3. Spännande blir svårare. Det händer att jag äter pannkakorna före ärtsoppan på torsdagar, men mer spännande är det nog inte. Ska försöka springa en mara, men det gör väl många nuförtiden.
    4. Romantiskt kan jag nog vara om andan fallar på. Men skriva det känns väl lite skrytigt?
    5. Uppfyller! Ansvarsfull och ej någon mansgris.

• Anonym (M)
    jådåsåatt skrev 2012-03-02 22:18:13 följande:
    Ok, satsa mer på personliga meddelanden istället för kämpa med presentation. Låter bra, tror jag har lättare att skriva för en läsare än för alla...
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2012-03-02 22:20:31 följande:
    Tack för synpunkter!

Ok, lite klychig kan den nog vara. Tycker det känns krystat att skriva något för att sticka ut bara för att sticka ut...
    Kommentarer i övrigt:
    1. Foto kommer jag bjuda på. Svårt att bedöma attributen du nämner, men vet att jag är lång i alla fall.
    2. Upfyller!
    3. Spännande blir svårare. Det händer att jag äter pannkakorna före ärtsoppan på torsdagar, men mer spännande är det nog inte. Ska försöka springa en mara, men det gör väl många nuförtiden.
    4. Romantiskt kan jag nog vara om andan fallar på. Men skriva det känns väl lite skrytigt?
    5. Uppfyller! Ansvarsfull och ej någon mansgris.
    Dåså! Mara är ju jättebra! Att visa exempel på intressen visar att du inte har en slätstruken personlighet (som är rätt vanligt bland killar).
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2012-03-02 22:18:28 följande:
    Jag, som tjej, har haft några kontaktannonser vid det här laget (mest av nyfikenhet). Jag har inte tagit initiativ och skrivit till någon - någonsin. Däremot fick jag ca 10-100 brev från killar varje dag. Och det här gäller de flesta tjejer som är någorlunda attraktiva.
    Poängen är: Du måste sticka ut. Den där presentationen är typ standard 1A. Den säger egentligen ingenting om dig och du framstår mer ointressant än du förmodligen är. Är du rolig? - Visa det. Är du snygg? - Visa det. Gör du intressanta saker? - Ge belägg för det. O.s.v.
    Oj, va många svar du fick!!

Fattar att man ska sticka ut. Får försöka komma på något.

Snygg kommer jag ju visa hur jag är på fotot. Rolig, ja, jag försökte vara lite smålustig i presentationen (biten där jag talade om min humor). Ok, det var inte klockrent. Kan bättre. 
Svar på tråden Presentation datingsida