• Anonym

Presentation datingsida

Den är rätt klyschig.  Jag hade letat vidare direkt.
    Det är meningen att du ska sälja dig själv och sticka ut ur mängden, inte göra en riktig standardannons.
    Skriv inte egenskaper utan att belägga dessa. Ingen vill leka gissningslek.
    Foto är skitviktigt.

Det som gör dig värdefull på marknaden är
    1. Schysst utseende (lång, snygg kropp, fin frisyr, bra ansikte)
    2. Att du har ett bra jobb och en stabil tillvaro
    3. Att du är lite spännande på något sätt. Tjejen vill veta att du kan ge henne ett härligt och händelserikt liv som inte gör henne uttråkad.
    4. Att du är jävligt romantisk.
    5. Att du lever någorlunda hälsosamt och tar ansvar för att saker ska hända. Ingen vill ha en mansgrisig soffpotatis.

• Anonym

Jag, som tjej, har haft några kontaktannonser vid det här laget (mest av nyfikenhet). Jag har inte tagit initiativ och skrivit till någon - någonsin. Däremot fick jag ca 10-100 brev från killar varje dag. Och det här gäller de flesta tjejer som är någorlunda attraktiva.
    Poängen är: Du måste sticka ut. Den där presentationen är typ standard 1A. Den säger egentligen ingenting om dig och du framstår mer ointressant än du förmodligen är. Är du rolig? - Visa det. Är du snygg? - Visa det. Gör du intressanta saker? - Ge belägg för det. O.s.v.

• Anonym
    jådåsåatt skrev 2012-03-02 22:18:13 följande:
    Helt ärligt, lägg ner tiden på att skicka personliga mail till tjejerna istället där du presenterar dig. Har du visat upp din personlighet där går man ändå bara in på profilsidan för att kolla bilder.
    Oavsett hur bra presentation du har kommer inte många tjejer skriva till sig. Nätdejtingen följer uråldriga lagar om att det är mannen som ska ta första steget.
    Exakt.
    Du måste vara extremt aktiv och charmig om du ska ha en chans, TS. Det går väldigt många intitiativtagande män på varje kvinna på dejtingsajterna.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2012-03-02 22:20:31 följande:
    Tack för synpunkter!

Ok, lite klychig kan den nog vara. Tycker det känns krystat att skriva något för att sticka ut bara för att sticka ut...
    Kommentarer i övrigt:
    1. Foto kommer jag bjuda på. Svårt att bedöma attributen du nämner, men vet att jag är lång i alla fall.
    2. Upfyller!
    3. Spännande blir svårare. Det händer att jag äter pannkakorna före ärtsoppan på torsdagar, men mer spännande är det nog inte. Ska försöka springa en mara, men det gör väl många nuförtiden.
    4. Romantiskt kan jag nog vara om andan fallar på. Men skriva det känns väl lite skrytigt?
    5. Uppfyller! Ansvarsfull och ej någon mansgris.
    Dåså! Mara är ju jättebra! Att visa exempel på intressen visar att du inte har en slätstruken personlighet (som är rätt vanligt bland killar).
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2012-03-02 22:36:06 följande:
    Ok, men skulle du stå ut men en intetsägande presentation som ovan om jag ansträngt mig att skriva lite mer personlig meddelande till dig? Har mycket lättare att skriva om annat än just mig själv, vad jag är bra på, och hur fantastisk jag är.

Den andra grejen är nog lite tveksam. Presens stämmer. Men det skriver jag ju förstås inte i presentationen! 
    De flesta föredrar nog både en bra presentation och ett intressat personligt brev. Ju mer information desto bättre, så att man lättare kan avgöra om personen är värd att lägga energi på.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2012-03-02 22:45:56 följande:
    Har faktiskt så pass bra självförtroende att jag tror att jag är värd att lägga ner energi på. Men har inte löst gåtan hur jag ska förmedla detta i skrift på ett bra sätt, då min ödmjukhet förbjuder mig att bre på för mycket. Dessutom har jag inte så mycket "speciellt" att komma med. Är rätt vardaglig, men tror som sagt att jag kan göra en kvinna lycklig.
    Skriv det i din presentation!
Svar på tråden Presentation datingsida