Orolig 5 åring
Hej! Skriver och hoppas på att få hjälp.Har en underbar 5 årig son som de senaste veckorna har blivit väldigt orolig för mej,Han är fruktansvärt rädd att något ska hända mej och allra räddast för att jag ska dö.Han har förut älskat dagis men vill inte gå längre då han är rädd att det ska komma tjuvar till vårt hus när han är borta ,jag tar dock honom till dagis varje dag,jag har förklarat på alla sätt att det inte kommer komma några tjuvar,att dörren är låst ,att vi har grannar runt om,att tjuvar inte kommer på dagen,det finns inga tjuvar där vi bor,osv.När jag ska bort någonstans och han är hemma med sin pappa är han nu livrädd att jag ska krocka på vägen,och han ringer mej från pappas tel 5,6 gånger när jag är borta,idag skulle jag hå ut och hämta något i bilen på parkeringen ,då följde han med för han var rädd att någon bil skulle köra på mej.Jag har sagt 100 gånger att mamma försvinner ingenstans ,inget kommer hända mamma men det hjälper inte,han är inte orolig för sin pappa eller någon annan på det här sättet.Jag är bjuden på middag om något. Vecka och nu har jag ont i magen för hur sonen kommer reagera när jag berättar att jag ska bort,Min man förstår inte alls,tycker att vår don ska sluta larva sej helt enkelt .Min kusin gick bort för några mån sen och det var då mycket prat om begravning och himmlen i familjen,kan det vara därför han känner så här?Han är annars väldigt utåtriktade våghalsig och framåt..Han säger att han vill se mamma hela tiden så ingenting händer .Hur ska jag göra för att hjälpa honom med det här ? Jag pratar mycket med honom hur han känner,min man tycker att jag gör saken större när jag pratar om det,har han rätt i det?hoppas på hjälp! Hälsningar Sanna hjälpa honom med det här ? Jag pratar mycket med honom hur han känner,min man tycker att jag gör saken större när jag pratar om det,har han rätt i det?hoppas på hjälp!