Anonym skrev 2012-03-19 21:17:21 följande:
Jaha så kan man inte få egna barn så ska man "skratta sig lycklig" för att det finns föräldrar som inte orkar ta hand om sina barn!
Tänk vad omtänksamt av alla dessa personer som får stödfamilj beviljat av Soc.... att dom tänker på alla barnlösa par!
Absurd tanke!
Du läser som en kratta cyklar!
Anonym (Arg o besviken) skrev 2012-03-19 20:18:28 följande:
Till dig som säger att jag borde vara tacksam för att ANDRA tar han om mina barn - denna stödfamilj tar in andras barn för att dom själva inte kan få barn. Är det i så fall inte jag som tycker att dom borde vara "tacksamma" att det finns andras barn att ta hand om?
Nä, jag är tacksam att det finns bra stödfamiljer men det förstår väl alla att det finns rötägg även där! Om du läser understruken rad måste du väl förstå att raderna ovanför är ironi.
Du har INTE med det att göra!
Sen när ska inte skattebetalare bry sig om vad skattepengar går till?
Om svaret är NEJ så byter du familj om du fortfarande har behov av att nåt barnlöst par vill med öppna armar ta emot dina barn då du själv inte orkar/kan eller har förmåga!
Detta har TS redan svarat på om du behagar läsa. Familjen vägrar gå ner i antalet dagar de har barnen, då ska de inte ha barnen alls. Alltså funkar det inte med denna familj.
Sist men inte minst....
Du ger intrycket av att vara en "sköt-dig-själv-och-skit-i-andra"-typ....min fråga är då...VAD FAN SKRIVER DU HÄR FÖR DÅ?