Dom tar barnens presenter!
Ta upp resorna med din socialsekreterare, men varför har du kört? De kontaktfamiljer jag känner till hämtar och lämnar. Presenterna kan du nog inte göra något åt, men det finns många knäppa människor i världen,
Ta upp resorna med din socialsekreterare, men varför har du kört? De kontaktfamiljer jag känner till hämtar och lämnar. Presenterna kan du nog inte göra något åt, men det finns många knäppa människor i världen,
Ett råd till, sluta maila med familjen. Ha kontakten via soc. Så inte de får för sig att du trakasserar eller nåt. Det skulle bara göra saken värre för dig, de verkar ju vrida och vända på saker till sin fördel...
Det finns alltid två versioner av samma historia...
Jag tycker varken bu eller bä om stödfamiljen och deras beteende eftersom jag endast tagit del av en version, jag har själv kompisar som är stödfamiljer och har förstått att det inte är någon lätt uppgift att få till ett bra samarbete med föräldrarna till barnen...
de presenterna har de nog inte betalat själva
utan det har nog kummunen gjort
Förstår inte riktigt problemet?
Vi är stödfamilj åt ett syskonpar.
Vi har fast arvode varje månad, fast summa för omkostnad och fast summa för milen (så länge det inte blir längre oplanerade resor som i så fall redovisas i efterskott)
Dessa fasta summor har vi oavsett vad.
Vad vi får och inte får har inte mamman till syskonen inte en aning om och ska inte heller ha eftersom det är något som vi och Kommunen har kommit överens om!
Man brukar väl inte behöva redovisa sina inkomster för vem som helst eller?