Anonym (Arg o besviken) skrev 2012-03-23 14:38:07 följande:
Nu har jag varit på möte hos soc och jag är nöjd med utgången.
Soc erkänner att dom gjort fel efter fel vad det gäller mig och mina barn. Dom har bara gjort en fjärdedel så många uppföljningar som dom borde ha gjort och de uppföljningar dom har gjort har dom inte gjort enligt boken.
Soc har gett ut ersättning utan att kontrollera var pengarna tar vägen.
Soc tog på sig ansvaret att se till att mina barn får tillbaka sina saker. Dom höjde inte ens på ögonbrynen utan det var ju självklart, även för soc, att saker man gett bort kan man inte ta tillbaka.
Soc ska kolla över rutiner angående avtalen dom har med stödfamiljer, och bättre förklara för stödfamiljen vad som är deras roll, deras rättigheter och deras skyldigheter.
Soc sa också att det är positivt om behovet av stöd minskar, det är ingenting som stödfamiljen ska argumentera emot.
Så som stödfamiljen har behandlat mig är inget som soc ställer sig bakom, tvärtom. Soc gillade inte tonen som stödfamiljen haft mot mig i sina skrivna meddelanden.
Känns bra att soc erkänner fel och tar till sig och ska jobba på att förbättra rutiner. Och dom tackade mig för att jag faktiskt tog mig tid och rapportera in.
Dom ska prata med stödfamiljen om deras beteende mot mig för att försäkra sig om att nästa familj inte får samma problem.
Skönt - nu ska jag släppa det här och ha en skön solig helg tillsammans med mina underbara ungar :))))
Härligt att det löste sig så bra. Ha en underbar helg!