• Anonym (Så orolig ...)

Leukemi?

Känner mig som världens löjligaste men kan inte släppa detta ... Efter en rejälv fökylning i januari har jag känt mig trött, ont i lederna, nedstämd och ont i halsen ut i örat med jämna mellanrum. Dock ingen feber. Googlade på mina symtom och fick då upp leukemi. Då kan man känna sig trött, på en del börjar det med halsont som inte går över precis som hos mig!  :( Livrädd för cancer som jag är var jag hos läkaren som jag berättade min oro för i fredags. Han sa att jag ser alldeles för pigg ut för att ha cancer. Jag bad honom ta blodprover och att jag var orolig för leukemi.

Fick svar efter en halvtimme kanske, alla värden såg bra ut, blodvärde, sänka, hb mm. Han sa att jag inte hade cancer och att jag skulle ta det lugnt och gå hem. Men jag kan ändå inte släppa det! Kan de verkligen se om man har leukemi med ett vanligt blodprov på VC?? Är så orolig och rädd  ....   Snälla någon som vet??

• Svar på tråden Leukemi?
  • Anonym

Google är bra på mycket men inte sjukdomsdiagnostik. Lita på din läkare.

• Anonym

Dina symptom du har, har jag från och till jämt.
    Försök att lita på det läkaren säger, vet att när oron är så stark som din är, så är det svårt att släppa. Jag är likadan.
    Men blodvärde m.m talar för mycket om hur det står till i kroppen!
    Vet folk som haft cancer, då har deras blodvärden varit åt helvete.

• Solaika

Eftersom leukemi är blodcancer o du hade normala värden kan du slappna av. Jag jobbar med leukemipatienter o blodvärdena är ju det avvikande som gör att man utreder vidare. De har ofta hb mellan 50-70 när de kommer in tex.

• Anonym (Så orolig ...)

Tack så mycket för era lugnande svar! Vet inte varför jag fått för mig detta, skräcken sitter så hårt och jag är så rädd. Men får nog lita på mina provsvar då!

Är bara så orolig för att jag känner mig olustig titt som tätt. Halsvärken som går ut i örat triggade igång oron för leukemi. Än en gång har goggle gjort mig livrädd!