• Anonym

Deodorant på barn?

Har en dotter på 6 år som ibland luktar svett. Vi har varit hos läkaren men dom hittar inget varför utan det är bara så. Men fick nu veta att pappan har använt deodorant på på henne så hon inte ska lukta. Hur skulle ni ställa er till det? Jag är själv helt emot att så små barn använder det. Problemet är att så fort jag säger något till pappan så blir han bara arg och otrevlig.

• Svar på tråden Deodorant på barn?
  • Anonym

Men deo gör ju inte att hon luktar svett. Hon är kanske på väg in i en för tidig pubertet??

• Anonym

Det är ju heller inte schysst mot barnet att det ska lukta svett....

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-04 16:34:37 följande:
    Men deo gör ju inte att hon luktar svett. Hon är kanske på väg in i en för tidig pubertet??

Enligt läkaren så är hon inte det. Det pr bara ibland hon luktar, man måste var nog med att duscha bara.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-04 16:39:43 följande:
    Enligt läkaren så är hon inte det. Det pr bara ibland hon luktar, man måste var nog med att duscha bara.
    Ja, men hur ofta duschar hon och hur ofta luktar det? Tänk på att barn också ofta är känsliga för lukt och att andra barn kan känna svagare dofter än vi vuxna....
  • Anonym
    IkeaKastrull skrev 2012-03-04 17:08:39 följande:
    Hellre att hon använder deo än att hon blir utsatt för gliringar i skolan.

Hon går fortfarande på förskola.
  • Anonym
    Kimona skrev 2012-03-04 17:52:08 följande:
    Jag tycker inte att lite deo är farligt, men hur ofta tvättar hon sig under armarna?

Det är varje dag.
  • Anonym
    Caroline 496 skrev 2012-03-04 17:58:57 följande:
    Deodoranter innehåller aluminium som är väldigt ohälsosamt, att utsätta mindre barn för det reserverar jag mig starkt mot. Däremot finns det ett stift som kallas Thai-stift. Det är baserat på Alun och hämmar både lukt och svettning.

Det är ju lite det som jag tycker är problemet. Det finns ju inga direkta barn vänliga deodoranter.
  • Anonym

Jag kan rekommendera BATS som finns på apoteket!

Svar på tråden Deodorant på barn?