• Svar på tråden Öppet brev till alla Cesar Millan-anhängare som använder sig av oetiska metoder
  • Amy27

Så kan man också få upp besöksantalet på bloggen.
    Fegt att stänga av kommentar funktionen också.

• JellyBean

Första, jopp, BÅDE hundar och vargar vräker ner varnadra.
    Cesar stryper INGEN HUND NÅGONSIN. DU som tror det var god slå upp "srypning" i en ordbok.

Okej, skummade bara igenom rsten och kan säga TS att det är du som borde göra bakgrundsforskning fär du är så FEL UTE att helt fel det du har att säga.   

• JellyBean
    Amy27 skrev 2012-03-04 18:42:31 följande:
    Så kan man också få upp besöksantalet på bloggen.
    Fegt att stänga av kommentar funktionen också.
  • Jonazid

Sett han strypa luft tillgången.

• Agaton Sax

Alla tycker vi olika - gick aldrig in och läste länken - jag gillar Cesar Cool

• Jonazid
    Agaton Sax skrev 2012-03-04 19:09:33 följande:
    Alla tycker vi olika - gick aldrig in och läste länken - jag gillar Cesar Cool
    Och jag Ted Bundy.
  • elonpelon

Talade med en tjej som faktiskt varit hos Ceasar och hans "hundställe" och jobbat som volontär. Hon märkte aldrig av något med ström, stryp eller liknande. Jag vet själv inte vad jag ska tro. Antar att antingen gillar man honom eller också inte.

• VIldamary

Det många "snälla metoden anhängare" ibland glömmer att man också måste uppfostra en hund. inte bara lära in, en hund behöver vissa förbud (den får inte sticka efter rådjur, den får inte sno mat från bordet, inte tigga, osv.) Detta kan man bara göra genom uppfostran (genom t.ex. att säga nej och flytta på hunden med kroppen). Man kan inte bara ignorera dåliga betenden, hur ska hunden då lära sig vad som är rätt? Just nu går jag en klickerkurs ch det är ett fantastiskt hjälpmedel för att lära in tricks osv, men min hund behöver kunna göra vad jag säger i vardagen utan att jag behöver en klicker eller en godisbit.

• tattines
    VIldamary skrev 2012-03-05 18:43:59 följande:
    Det många "snälla metoden anhängare" ibland glömmer att man också måste uppfostra en hund. inte bara lära in, en hund behöver vissa förbud (den får inte sticka efter rådjur, den får inte sno mat från bordet, inte tigga, osv.) Detta kan man bara göra genom uppfostran (genom t.ex. att säga nej och flytta på hunden med kroppen). Man kan inte bara ignorera dåliga betenden, hur ska hunden då lära sig vad som är rätt? Just nu går jag en klickerkurs ch det är ett fantastiskt hjälpmedel för att lära in tricks osv, men min hund behöver kunna göra vad jag säger i vardagen utan att jag behöver en klicker eller en godisbit.
     Det behöver inte vara antingen eller. På många låter det som att man antingen är som CM eller att man är för snäll. Verkar som många tror att bara för att man använder sig av positiv förstärkning så kan man inte uppfostra en hund. Jag använder mig av klicker, min hund får inte ta mat från bordet MEN jag skulle aldrig använda mig av CMs metoder. Det är inte nödvändigt om man har lyckats få en bra relation till sin hund.
Svar på tråden Öppet brev till alla Cesar Millan-anhängare som använder sig av oetiska metoder