En reflektion kring Polarn o.Pyrets höga priser, reklamationer= orsak? Åsikt?
Noterade att Polarn o.Pyret höjt priserna igen, nu kostar en t-tröja (randig) 200 kronor. För 5-6 år sedan kostade en skaljacka på Polarn O.Pyret 400 kr, idag kostar den 800 kr och många fler exempel på stora prishöjningar finns.
Dock har jag börjat fundera på det här med reklamationer och reklamationernas del i det hela. För om man tittar på företagets Facebooksida, ser man att de verkar godkänna i stort sätt alla reklamationer som kommer in. Och det verkar komma in en hel del. De tycks inte heller vara knussliga med tidsaspekten, utan reklamationer på en jacka som är typ 1.5 år gammal lämnas in och byts ut för att någon söm lossnat eller dyl. Och i höstas reklamerades troligtvis stora mängder skalbyxor eftersom man på uppmaning av folk på familjeliv duschade på skalbyxornas sömmar och då ansåg sig kunna bevisa att byxorna inte höll måttet eftersom de läckte in vatten. Dvs byxor för flera hundra kronor återtogs och kastades bort.
Detta förfarande måste ju kosta företaget stora summor pengar tänker jag. Och på något sätt antar jag att Polarn o-Pyret vill få tillbaka dessa förlorade pengar, t.ex. genom prishöjningar. Har själv funderat över vad jag tycker om det här. Skulle jag föredra billigare Polarn o.Pyretkläder och striktare förhållningssätt gentemot reklamationer eller är det bara bra och skönt med dyra kläder som utan knussel kan lämnas tillbaka om de tappar färg, form eller någon söm..?
Vad tycker ni? Jag har inte kommit fram till vad jag tycker än