Inlägg från: Nina 566 |Visa alla inlägg
  • Nina 566

En reflektion kring Polarn o.Pyrets höga priser, reklamationer= orsak? Åsikt?

Ja, det kan säkert ha med detta att göra....Eller så har POP alltid varit "generösa" med reklamationer just av den anledning att dom vill ha kläder med bra kvalite och att kunden ska kunna köpa dessa dyra plagg och veta att dom får en bra vara...men OM varan skulle vara mindre bra av någon anledning så tas den tillbaka utan gnäll.

Jag tokgillar POP, och mina barn har/haft både ytterkläder och vanliga kläder. Jag har både köpt nytt och beg och har alltid varit nöjd. Har för mig att nån dragkedja krånglade..det är allt.

Jag vet inte vad jag tycker om din fråga, sämre kvalite eller prishöjning...     

• Nina 566
    la dolce vita skrev 2012-03-06 15:34:38 följande:
    Jag funderar också mycket på detta, och det måste vara så att deras generösa hållning mot reklamationer leder till högre priser. Ex folk som köper beggade skalkläder som läcker (säkert för att förre ägaren tvättat med skäljmedel) gnäller som f-n, skriver ned bolaget på diverse öppna och slutna sidor och sedan reklamerar. Egoistiskt beteende till max, och otroligt frustrerande. Jag handlar supermycket på Pop, säkert för 60.000 per år och är dessutom aktieägare, och blir irriterad över allt gnäll fast de är så "snälla" med reklamationer. Folk är visst aldrig nöjda.
    Jag önskar att de vore mer restriktiva med reklamationer, för så förbaskat dyra är inte deras kläder.

Köper man beg så borde man knappast gnälla osv, då man inte vet hur kläderna har hanterats innan...
  • Nina 566
    la dolce vita skrev 2012-03-06 16:46:57 följande:
    Precis! Det borde finnas en gräns att reklamation bara gäller för första ägaren, men det är ju naturligtvis omöjligt i praktiken.

Tar POP emot kläderna utan kvitto? Och hur länge är OK att klaga på ett plagg?
  • Nina 566
    DetGodaLivet skrev 2012-03-11 18:06:35 följande:
    Jag tror för övrigt "gnället" och reklamationerna beror på att kudnerna har fel förväntningar på kläderna. Förr var POP ett kvalitetsmärke som byggde sitt rykte och renommé på extremt hållbara kläder (på den tiden i själva var små). Detta renommé är ju fprtfarande en viktig del i varumärket trots att man inte längre gör kläder på något annat sätt än de "vanliga" kedjorna. Folk tror helt enkelt att när de betalar mer ska de få något mer och blir besvikna när så ej är fallet. Högre pris = högre krav.

Jag har faktiskt köpt Kappahls skalkläder till yngsta sonen i år, den skall ha "samma" funktion med vind, vatten och andas osv. Har POP skaljacka o byxor som jag köpte förra året  så det ska bli spännand att testa =)
    Jag tycker faktiskt att Kappahls jackan har bättre passform, då kan kan spänna åt "där nere" på två ställen och inte få det där glappet i magen..kallt..=)
Svar på tråden En reflektion kring Polarn o.Pyrets höga priser, reklamationer= orsak? Åsikt?