• eliten

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Jag använde shapeup i höstas och gick ner 4kg och ska väga in mej igen på måndag och fortsätta!

• eliten
    MaDDelicious skrev 2012-03-11 20:34:40 följande:
    Halloj! Här hoppar jag in. Kom igång ordentligt med träning och kost (shapemeup) den 24 feb och det har nu gått två veckor. (bilder kan ni se här - maddielane.blogg.se)

tips på toppenfrukost (fått den av min PT)

1,5 dl Naturell yoghurt lätt
    1 dl Frysta Jordgubbar/Bär
    1/2 Banan
    1 msk blandade frön (sol, lin &  pumpafrön)
    1 rått ägg

Mixa & underbaaart god!

Tro mig jag fick panik innan pga det råa ägget, men det märks inte ens av! GRYMT god & proteinrik!         
    Då tipsar jag om exakt samma frukost fast på ett mycket godare sätt (enligt mej)
    Tina bären och dela bananen, häll på yoghurt och bär och koka ägget och ät vid sidan om.
    Det äter jag varje morgon.
  • eliten

Jag tycker inte att det är så mycket vägande.. Fast det kanske beror på hur nitisk man är...

• eliten

Idag har jag köpt ett attractband och en step up- maskin för att nå mitt mål till sommaren!

• eliten

Attract är ett motionsband för gång och löpning, tänkte jag skulle försöka börja med intevallträning, jag har alltid varit kass på att jogga och springa men vill ändra på det. Tyvärr tror mina barn att det är Kisebergs senaste åkattraktion så jag kan inte prova sp länge de är vakna :)

Tipsar om att Coop forum har 50% på träningsmaskiner (inte det bandet tyvärr men andra) t.ex crosstrainer för ca 750kr stepup maskin för 140kr osv

• eliten

Äter du för lite kalorier så ställer kroppen in sej på "svält" och det är svårare att förbränna för kroppen vill behålla den lilla näring den får... Det är inte svårt att få i sej fler nyttiga kalorier genom små mellanmål med nötter och frön t.ex.

• eliten

Nä alltså man behöver ju inte äta upp varenda kalori man förbränner men man ska passa sej för att sätta kroppen i ";sparläge" då får man en mer kortsiktig viktminskning och lägger på sej igen så fort man äter något för kroppen är inställd på att lagra allt som kommer in.
    Jag ska äta ca 1350kcal/dag för att nå mitt mål, jag brukar äta mellan 1200-1400kcal och börjar komma igång med träningen, då brukar jag inte äta upp det extra jag förbränner (förutom på helgen)

• eliten

Min mål är vårt bröllop 14juli!
    Jag dricker lightläsk eller smaksatt mineralvatten när jag känner för det, är jag sötsugen kan jag ta en burk pepsi max, 0kcal och jag känner att jag unnat mej något gott så det är bra för mej!

• eliten

Jag har vägning på fredagar och har gått ner 0,5kg, låter lite men det är enligt min plan så det känns bra, på helgerna äter jag oftast lite godis för det blir så tråkigt annars :)

• eliten

Lite olika jag har inget problem med att slarva eller överstiga på helgen, ibland orkar jag inte skriva upp det heller..

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!