• goatess82

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej hoppar på här, kör också med shapeup och tycker det fungerar super, började på 59.6 och är 163 cm lång, och gick ner till 58.2 men gick upp till 59.8 över påsk och är nu nere på 58.7 igen och ska köra stenhårt till midsommar och min 30 årsdag, vill ner till 55 tror jag!

• goatess82
    SunGirl skrev 2012-04-13 09:34:05 följande:
    Åh chips... mmm... en av mina stora laster! Jag tycker Arlas kesella 1% är helt okej att göra dipp på, jag märker fatiskt inte skillnaden. Kesella/kvarg är ju lite syrligt precis som gräddfil. Men när jag testade med ICA:s 0,1% så blev den alldeles för kompakt tyckte jag!

Har ökat kolhydraterna till 40g per dag istället för 20g från och med idag. Kändes väldigt begränsande med 20g och magen funkar inte riktigt.

Hur många kalorier ligger ni på?
    jag ska äta 1387 nu, brukar dock ha ca 500 kvar om dagen, får börja äta mer frukt eller så!
  • goatess82
    Mama Mia skrev 2012-04-13 13:12:41 följande:
    HUR lyckas du få i dig tillräckligt med proteiner om du äter under 900 kcal/dag??? Eller äter du "bara" proteiner?

Jag ligger på 1690 kcal just nu...
    Nej dom dagarna har varit dåligt med protein dock, sen får jag tillgodo mycket när jag har tränat!!
  • goatess82
    goatess82 skrev 2012-04-13 19:23:21 följande:
    Nej dom dagarna har varit dåligt med protein dock, sen får jag tillgodo mycket när jag har tränat!!
    Går 2 promenader om dagen, en på morgonen och en på kvällen ala 1 tim per gång för att bebis ska sova i vagnen i rask takt, det blir 551 kcal extra om dagen och så äter jag oftast 3 mål om dagen vilket brukar lika runt 400-500 kcal per måltid, och ev någon mellis på 100-150! 
  • goatess82
    eliten skrev 2012-04-13 19:29:54 följande:
    Idag blev det tacos till middag, lätt att äta nyttigt jag tar alltid kycklingfilé och äter mest det med grönsaker! Tur att jag bakade en limekladdkaka med vitchoklad så jag slipper fundera på hur jag ska få i mej resten av kalorierna! :)
    haha, ja man måste ju fylla ut så det blir rätt och riktigt!
  • goatess82
    Mama Mia skrev 2012-04-13 19:44:01 följande:
    Oh, var försiktig så det inte blir så ofta. Du vill ju tappa i fett, inte muskelmassa. Och ju mer du tränar desto mer protein behöver du...
    ja ska göra det, tack=)
  • goatess82
    LinnV skrev 2012-04-13 21:24:42 följande:
    Jag är laktosintolerant så har inte så mycket val, turkiskt yoghurt använder jag. Finns inget smalare. Jag gillar inte chips längre, jag som alltid älskat det.. grönsaker är godare att dippa godis är värre tyvärr..
    mmm morot och dip är jättegott, vad dipar du mer för grönsaker *nyfiken*
  • goatess82

fy farao kunde inte behärska mig utan det blev godispåse idag iaf, trots att jag lovat mig själv att sluta, och med hemmgjorda hamburgare såg det inte bra ut på räknaren idag, dock med motionen så ligger jag på 40 extra så vi får se vad vågen säger imorgon!

Önskar er alla en trevlig helg!

LinnV skrev 2012-04-14 08:29:40 följande:
    Det är olika men morot, gurka, paprika, bladselleri (eller vad det heter..) ibland lätt kokt broccoli.. minimajs är också gott

aha, har aldrig testat minimajs, måste jag göra någon gång=) paprika är gott också, speciellt den röda!

• goatess82

wow jag låg på samma vikt för första gången efter en lördag, annars går jag upp ett kilo och till tors har jag gått ner och så hinner jag med några gram och så börjar det om, men ska jag nå målvikten nån gång så är det skärpning.

Hur fungerar det om man har extra kalo kvar sen i början av veckan? är dom förbrukade per dag eller kan man "spara" dom?

• goatess82

Tack för svaren ang sparade kalorier, hoppar det för jag märker att min kropp inte fungerar så, jag går upp om jag äter för mycket en dag, dock så gör det ju inte att ligga lite plus en dag om man vari duktig annars, måste ju a lite belöning och inte glömma att leva i allt=)

Jag har jättesvårt med proteiner, jag får inte upp mätaren alls nästan, är det för jag inte dricker mjölk tror ni, för ägg äter jag bra av iaf, vad kan man mer äta för att få i sig det?

Amy27 skrev 2012-04-16 10:01:46 följande:
    Jag älskar Ramlösa Mango! Jag kan alltså dricka den då och då?
    Pepsi Max innehåller också bara 1 kcal/burk och en sådan ska jag dricka på fredag! :)
    Den är jättegod, mums=)
    SunGirl skrev 2012-04-16 11:46:24 följande:
    Wohoo, 6 km på 30 min, genomsnittlig hastighet 11,3km/h!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det lunch och nog dags att plugga lite....... eller mycket.

Amy27, har du en träningsdvd med zumba eller kör du bara själv till musik hemma? Är det roligt? Kanske borde testa det, älskar dans!

Åh, gott med jordgubbar!! Och skönt att röra på sig!
    Det är ju jättebra, vad duktig du är=)

Här kör vi vattenzumba, det är kul och ingen ser hur illa man dansar, hihi=)
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!