• goatess82

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Girle skrev 2012-05-04 22:12:12 följande:
    Goatess: magmusklerna kan ändå vara delade! Googla så får du instruktioner hur du ska undersöka om så är fallet. Jag har märkt att mina har gått ihop (efter att ha gjort planka ett tag för första gången i mitt liv). Nu viker sig magen platt vid situps ist för som någon kon/bulle.
    aha, ska kolla upp det, tack för svaret=)

Önskar en go helg till alla, fattar inte vart veckan tagit vägen nånstans, imorgon blir man 30 år och jag ska ha slapp helg och fyllekväll, och så självklart bakfylledag på söndag, sen är det dags igen=)
  • goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-04 23:06:45 följande:
    Goatess82; Grattis!!!!

Girle; jag känner som du. Vill liksom vara mer fit nu. Liksom bevisa att man kan vara snygg trots att man är mamma (el hur man ska säga). Hade känts bra att komma tillbaka till jobbet i augusti o vara i bättre form än innan jag blev gravid.... Har dock delade magmuskler, så har en del att kämpa med när det gäller den biten. Men ner i vikt kan jag ju gå iaf.
    tack för grattis=)

jag håller med också, vill också bevisa att man kan vara fit och snygg fast man har ungar, har någon av er fått bristningar, min syns knappt längre men huden är skrynklig där dom har suttit, skittråkigt, tänkte om det försvinner senare?!
  • goatess82
    bonsai skrev 2012-05-06 22:13:21 följande:
    Apropå bristningar så fick jag ingen på magen men däremot på insidan av låren vilket inte stör mig det minsta. Men jag undrar om celluliter försvinner med vikten eller om man behandlar det på något sätt? Innan jag var gravid så hade jag bestämt att om jag fick störande bristningar på magen så skulle jag ta bort dom till varje pris då jag som 30 åring vill kunna visa mig naken/bikini osv utan att skämmas. Tack och lov slipper jag det nu men jag antar att man hade vant sig så småningom.. Ta absolut inte illa upp nu ni som har bristningar, detta är enbart vad JAG hade tänkt för min skull. Nu skäms man ju i bikini pga vikten men det går ju att fixa gratis o smärtfritt!
    jag har som tur bara fått 4 ränder på ena sidan av magen, som jag har blivit riven ser det ut som, tråkigt dom som fått en spindelväv av bristningar..=(  Mina Celluliter har i princip försvunnit så mycket försvinner med vikten tycker jag, men du är inte så stor heller nu iof, vet inte om man kan göra något åt det sista, massage och apricosscrub sägs hjälpa, salvor och sånt, men inte om det faktiskt hjälper!
  • goatess82

Hej och välkommen bdknapp=)

ojoj, törs inte gå i närheten av vågen på ett tag, intaget av alkohol och chips, smörgåstårta och så mc donalds kl 3 på natten 8-o!!.. kebabpizza och cola som tröst dagen efter har verkligen inte gjort något gott.. men hej man fyller bara jämt var 10:nde år så jag får ta det=)

Idag blev det en promenad på 40 min och så core pass nu på kvällen, imorgon badhuset och så kardiopass på onsdag.. sen kanske man törs ställa sig på vågen igen!

Hoppas ni har det bra!

• goatess82
    Storis skrev 2012-05-11 05:58:56 följande:
    Nu hoppar jag också in! Jag har stått still i vikt en vecka nu- blä. De första veckorna gick ju lätt och jag äter samma nu. En platå? Hur länge pågår det? Hoppas på att det kan vara muskler eftersom att jag har börjat röra på mig också i samband med att jag började tänka på maten alldeles i början på april. Började på 67 och väger nu 63. Är 165 cm. Vill ner till61 innan sommaren( vikt innan de två sista barnen). Har kört ungefär samma träning hela tiden kanske måste chocka kroppen med något mer ansträngande nu om den har vant sig? Storis
    Härda ut, hade också stopp runt 63 kilo, nästa stopp var på 60.4 kilo.. sjukt irriterande när man ville ner under 60 strecket, jag ändrade om lite mer i kosten, utslöt kolhydrater en stund så kom det igång igen.

Varmt välkommen!
  • goatess82

Måste fråga, jag har inte kunnat träna på 6 dagar då jag gjort illa mig i ryggen, jag promenerar fortfarande, dock har jag gått ner 1 kilo under tiden, förtvinnar muskler så fort så jag förlorat 1 kilo muskler redan eller har jag helt enkelt haft en bra förbränningsvecka?

• goatess82
    sweran skrev 2012-05-16 10:22:11 följande:
    är det en gratis app? låter ju väldigt nice i så fall...
    har gått ner drygt 5 kilo med hjälp av runkeeper o sunt förnuft nu.. men vore ju kul med lite extra hjälpmedel..

ja den är gratis, dock så kan du betala för ett guldmedlemskap och få extra förmåner, men appen fungerar jätte bra utan också!

finns på www.shapeupclub.se också=)
  • goatess82
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-16 11:00:52 följande:
    Jag tränar ingenting utan promenerar bara. Ca 5-6km nästan varje dag i rask takt o jag har gått ner 5kg på 4 veckor. Så du har säkert gått ner.... Grattis till alla härliga -

ja det är väll så, dock så hårdtränande jag varje dag, simning 2 dagar i veckan, spinning 1 dag i veckan och crosstraniner och stryka 2 gånger i veckan och så powerwalks resten av tiden, lite skumt att när man slutar så går man ner, haha!

ja då är man nere på sin idealvikt då, fast jag vet inte om jag är nöjd dock =/

• goatess82
    EmmaE86 skrev 2012-05-16 13:23:16 följande:
    Goatess82: samma sak för mej! Har tränat stenhårt med spinning 4 pass och tre långa promenader per vecka tidigare men för tre veckor sen tog tränings kortet slut och tänkte att jag skulle fixa det med bara kosten. Första veckan gick jag ner 2(!!) kg och andra veckan -0,8. När jag tränar hårt har det vart i snitt -0,3 kg per vecka.
    Känns som kroppen håller emot lite mer när man tränar hårt!! Man tycker ju de borde va tvärtom
    vad skumt, fast iof skönt att nå sin vikt och nu trimma upp kroppen med träning=) men som du sa står vågen still när man kämpar och det är trist=/
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!