• Solkattan

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Får man vara med här?
    Har får någon timme sen laddat ner appen och tycker den verkar super...!
    Började viktväkta för en månad sen och tappat drygt 5 kg. Känner mig dock osäker på andelen fett/protein/kolhydrater jag får i mig så denna app ska bli väldigt kul att "följa"...
    Ska fortsätta väga mig på vv just för att få in rutinen att stå på vågen en gång i veckan. Sen är det lite extra jobbigt att stå inför en konsulent och skämmas om man gått plus...
    Vikt: 77,7 kg. Delmål: 1. gå ner 5 kg (nåt!) . Delmål 2: (gå ner under 75). Delmål 3: (gå ner till under 71 - normalviktighetsgränsen) Slutmål: Bli gravid med vårt sista ägg vi har i frysen i aug/sep.
    Sen vore det väääldigt trevligt att även nå under 70 gränsen. Kunna säga att man väger något på 60 kg... :)
    Men viktigast är bebis... :)

• Solkattan

Andra dagen med shape up...!
    Lite frågor till er andra som hållit på längre...
    Kan man stänga av att den räknar bort träningskcal... retar mig lite på att jag inte riktigt ser hur mycket jag ätit...

Äter ni exakt på kcal varje dag... eller fördelar ni ? typ äter 300 kcal mindre en dag för att spara till nästa dag?

Hur många kcal har ni per dag..?

Hur länge orkar man hålla en "diet" på 1400 kcal per dag..?

Hur många kcal räknar Ni för ett glas rödvin...?? (gryyyymt sugen på att ta ETT glas ikväll.. ca 2 dl).

• Solkattan

Morrn!
    En halvvecka avklarad med shape up...
    Tycker det är lite svårt att uppskatta vissa saker man äter. Tex var det dop i helgen och smörgås tårta. Var vrålhungrig och tog en bit som kanske var 10*4 med en höjd på ca 8 cm. Var inte så snuskigt majonäsig men alltså en klassisk smörgåstårta...
    Vad kan den ge..? Hittade smörgåstårta i appen. Matade in 100gr o fick ett värde på 275kcal... verkar det rimligt. Eller är det för lågt räknat..? (vägde min bit troligen mer??). Man tar ju inte med en våg på dopet och väger maten direkt... ;).

Tog bilen till jobbet idag. Vilket betyder att jag kan äta endast 1387 kcal... (istället för att få en träningsbonus på 600 kcal). Känns som om jag kommer vara extra hungrig idag...

På onsdag är det vägning. Hoppas på ca 1 kg i minskning. Vilket shape up har "lovat" mig om jag äter max 1387 kcal per dag! :) (hittills lyckats hålla det om jag inräknar träningsbonusen).

• Solkattan

Har också lägre på kolhydrater.... och äter inte vad jag direkt tycker lchf mat. Visst undviker jag bröd, pasta osv...
    Hur räknar ni andra sushi..? Tycker det finns så många olika alternativ när man slår upp i appen..?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!