• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej och hå! Tog ju flera minuter att läsa ikapp!! Idag trotsade jag febern o gav mig ut på shopping runda. Mest saker till dottern som vanligt. Jag måste önska grattis till er allihopa som gått ner/står still och särskilt grattis till bebis! Det enda man ska tänka på som gravid är att bebisen inte kräver mer än en ost macka extra per dag. Så ät med förstånd och måtta så slipper du onödiga kg! Ska hem o tempa mig efter stopp i affären, är jag feberfri så sticker jag till simhallen med dottern i morgon o trampar vatten om inte annat. Dottern är bara två och sju månader så jag kan inte träningssimma med henne ensam. Har inte vågat väga mig sen jag blev sjuk men får nog snart våga bita i det sura äpplet!

• bonsai

Är det inte noll kalorier i cola zero? Smakar ju skit men kanske dämpar suget. Våra förkylningar i tråden verkar vara envisa! I morse hade jag 38,3 men nu 37,4 så snälla snälla feber försvinn nu!

• bonsai

Tuggummi är det bara 5 kalorier i så det kan man ju ta om man är sötsugen. Ikväll till lets dance blir det ugnsbakade chips med dipp. Provade med mini fraîche o det var skit äckligt. Så det blir med gräddfil i fortsättningen.

• bonsai
    SunGirl skrev 2012-04-13 09:34:05 följande:
    Åh chips... mmm... en av mina stora laster! Jag tycker Arlas kesella 1% är helt okej att göra dipp på, jag märker fatiskt inte skillnaden. Kesella/kvarg är ju lite syrligt precis som gräddfil. Men när jag testade med ICA:s 0,1% så blev den alldeles för kompakt tyckte jag! Har ökat kolhydraterna till 40g per dag istället för 20g från och med idag. Kändes väldigt begränsande med 20g och magen funkar inte riktigt. Hur många kalorier ligger ni på?

Tack för tipset! Ska provas nästa helg!! Har du provat olw ugnsbakat? Världens godaste o bara 7.5-8% fett! Kan inte äta andra chips längre!
  • bonsai

Köper olws chips! Dom misslyckas man aldrig med:) men skämt o sido har jag aldrig gjort egna chips men googla så får du säkert massor med tips!

• bonsai
    oraklet från delphi skrev 2012-04-13 14:15:09 följande:
    men hur många kolhydrater är det i dem?

Kommer inte ihåg på rak arm. Kolla i appen. Sök på olw. Det är mindre än popcorn i alla fall. Jag äter 30-50g beroende på om jag har tränat eller ej. Det är dippen med gräddfil som ställer till det.. Men ska prova dippa med kesella nästa gång.
  • bonsai
    SunGirl skrev 2012-04-14 07:47:45 följande:
    Oj vad konstigt det blev när jag postade! Kcal per 100g = 400 Kolhydrater per 100g= 73g

Ojdå! Tur att jag inte äter så mkt per gång då! Men jag är alltid inom ramen i alla fall:)
  • bonsai
    Girle skrev 2012-04-15 08:30:02 följande:
    Väger ni allt med hushållvåg eller höftar ni? Jag höftar mest, har ingen ordentlig väg hemma.

Använder alltid hushållsvåg. Tycker att det blir fel oftast annars. Men efter ett tag vet man ju hur mkt smör man ska ta osv men det mesta vägs för att jag äter så lite kalorier: 1250 så då gäller det att hålla tungan rätt i mun!
  • bonsai
    SunGirl skrev 2012-04-15 14:28:16 följande:
    Här blev det -1,9 sedan förra söndagen, detta var första veckan så hade väl hoppats på lite till men får vara nöjd. Däremot har jag gått upp ett kilo sedan i torsdags.... Hoppas att det har med min tröga mage att göra.

Är det röd dag imorgon??

Grattis LinnV! Måste betyda att du fått goda vanor utan att du tänker på det!
    Grattis! Det är inte röd dag i morgon. Nästa röda dag är 1 majSolig
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!