Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Det blev jordgubbsfrossa istället med en liten skvätt grädde o endast 8gram 70% choklad... Tullar på träningskalorierna ikväll, men jordgubbar är ju bättre än choklad....

• Sommarnatt10

Bonsai: kanonbra sagt. Känner precis likadant!!! Detta gör det så mycket lättare. Att en app tillsammans med ett forum kan göra så stor nytta :)

• Sommarnatt10

Nu har jag kört 30 min intervall på mammas löpband *stolt* men någon som vet nått om kalorimätaren på de där. När jag var klar stod det typ 89 kal. Låter jätte lite i mina öron.... Jag som tänkte att jag förbränt en hel del nu :(

• Sommarnatt10
    Blöjor111111 skrev 2012-06-02 19:45:23 följande:
    Väldigt lite. Men välj på ShapeUp löpning eller något sånt om du sprang, tog du en promenad kan inte detta stämma heller. 89 kcal förbränner jag om jag går ute 1,2 km på ca 12 minuter (runkeeper). Svettades du? Runkeeper går att lita på, annars skulle jag nog inte gå ner i vikt om denna skulle visa fel

Nä precis! Så får jag oxå... Tyvärr kan man ju inte köra runkeeper på löpbandet, el??? Det som blev lite svårt med Shape up va att jag körde lite intervall... Men jag försökte räkna lite på hur mycket jag gick o sprang. Får väl bli lite si så där. Jag tränar ju iaf...
  • Sommarnatt10
    bonsai skrev 2012-06-03 08:41:17 följande:
    Välkommen! Kul med flera i tråden! Jag äter två falurågrut med sammanlagt 4 g mellan bregott, 30 g keso, 2 skivor läckörökt skinka, 6 g gräddpastej, gurka och 100g lätt mjölk. Det är lagom för mig. Klarar mig till lunch om jag äter en frukt till mellis. Lunch 200 g lättfil och 1 banan och oftast någon annan frukt eller bär i filen, mellis två är knäckebröd eller frukt eller något liknande. Middag äter jag precis vad som helst. En veckas middagar kan se ut så här: pannbiff med lökgräddsås o potatis o sallad, fiskpinnar potatis o remouladsås o sallad, korvstroganoff med ris o sallad, lasagne o sallad, grillat kött majskolvar pommes o bea o sallad, schnitzel o klyftpotatis o gräddsås o gröna ärtor, söndagsstek med klassiska tillbehör. Jag får bara äta 1194 kcal nu så jag lägger alltid största vikten på middagen då jag vill sitta o njuta med familjen! Kämpa på!

Den indelningen var bra jag har lite svårt att få till det... Äter typ samma frukost mellanmål o lunch o lite mer till middag. Tullar lite på träningskalorierna varje dag, men inte speciellt mycke. Går ju visserligen ner i vikt men kanske skulle gå ännu bättre om jag fick till mellanmålen. Äter frukost o sen går jag en långpromenad... O när jag kommer hem är jag jätte hungrig!

Använder vågen jättemycket men tycker det är svårt när man inte är hemma.
  • Sommarnatt10

Välkomna alla nya!!! Ortolana: jag tittar inte så mycket på de dör staplarna...är nöjd om kolhydratstapeln inte är full...annars kör jag bara på kalorierna 1hg från delmål 2 :) underbart blir ju extra taggad, snart slipper jag se 7:an - 7.6kg på 7 veckors o 10cm på tjockaste stället på magen (tycker det låter mycket så funderar nästan på om jag mätte fel dör i början :))

• Sommarnatt10
    bonsai skrev 2012-06-05 06:59:47 följande:
    Förresten är 150 g av mina chips "bara" 585 kcal! Jag äter 50 g alltså175 kcal!

Det var ju inte så farligt

Måste bara skriva! Är så stolt över mig själv! Idag visade vågen under 70kg UNDERBART, så härligt att slippa se den där 7:an. Det betyder -7.9 kg på 7 veckor :D knappt 3 kg kvar till mål, om jag inte blir girig o satsar lägre.

Nu ska jag bara komma på den optimala belöningen till mig själv. Tips?
  • Sommarnatt10

Blöjor: Tack!! Det känns bra o man blir ju mer taggad att fortsätta.

Jag tror inte heller på totalförbud. Jag äter det jag känner för men gör som du blöjor... Äter mindre. Min stora last är dock kladdkaka (choklad i de flesta former) o då blir jag avskräckt när jag räknar kalorier. Kan ju vara bra att göra en lista utifrån vad man har för last. Äter aldrig pizza el mc. (nån gång om året kanske, men orkar bara 1/4 pizza i vanliga fall.) men en choklad o glass lista vore nog inte fel :)

• Sommarnatt10

Elingbg: det där tycker jag oxå är svårt!! Funderar oxå på belöning då jag nådde delmål 2 idag

• Sommarnatt10
    Solstråle0001 skrev 2012-06-05 13:12:07 följande:
    Grattis till era delmål! En belöning som är gratis är i alla fall när gamla kläder börjar passa igen och man får frågan om man inte gått ner lite

Jag har ju inga gamla kläder som väntar på att jag ska komma i dem... Jag har ju typ alltid vägt 75. Så den belöningen fungerar inte :/
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!