Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Romlen: grattis!

Bonsai: visst är det härligt för varje ny siffra som dyker upp :)

• Sommarnatt10

Enligt den förbränner jag 1439 i vila. Vet inte om det stämmer... Men set var den jag hittade om man inte orkar räkna själv

Ska jämföra i räkna själv en gång

• Sommarnatt10

jag brukar ta lite...tanken är ju att jag ska klara av att leva så här o då måste jag få fika...Ofta byts då fika mot något av mellanmålen eller ibland tom lunch..beroende på vilken tid det sker...

• Sommarnatt10

När jag är sugen på onyttigt så brukar jag väga upp en liten mängd till mig själv o sen bara äta det. Har fungerat förvånansvärt bra.

Hur gör ni??? Nu har jag precis kört ett hemma träningspass 30 min (as jobbigt :) men vad lägger ni in det under i appen?? Jag har ju bara promenerat innan o det är ju lätt men hur gör man med sånna pass, går det jämföra med nått annat??

Ikväll ska jag lyxaed ett glas vin, mannen min gick på semester idag!

• Sommarnatt10

Romlen: jag antar att det är lite som en kombination. Olika styrke övningar utan vikter.

Solstråle: hittade något om en tränings dvd med hemma träning o på 25 min skulle man förbränna ca 200 så chansade på det! Inte hela världen.

Slutmål 2 uppnåt. Hade 67 som mål o dit nådde jag för två veckorsedan. Bestämde då att försöka nå 65 innan min man gick på semester för att ha lite spelrum. Idag stod vågen på 65.0, perfekt tajming :) underbart!

Så nu ska jag öva på att släppa appen :) kör på som vanligt när jag är hemma 1200 o sen äter jag när vi är iväg. Hoppas hålla vikten på det. Annars kör jag ett litet rejs när jag börjar jobba i augusti. O först då kommer jag skriva in att detta är min Målvikt. Så jag vet vad jag får äta :)

• Sommarnatt10

Jag äter 1200 men försöker släppa appen lite, då jag är i mål. Försöka hålla denna vikt nu (hoppas hoppas det går trots semester) sen köra ett rejs till när jag börjar jobba! För att komma igång igen! Försöker oxå hålla igen lite på kolhydraterna men jag äter det!

Promenerar massor i har sprungit några gånger senaste tiden. Ska ta tag i träningen efter semestern. Kör mest hemma

Nike har en toppen app för just det!

• Sommarnatt10

Hur gör ni för att få veta hur mycke kalorier ni ska äta/dag när ni gått i mål. Har ju fört in målvikt men kalorierna står kvar på 1200

• Sommarnatt10

Nu fick jag till Shape up. Enligt den ska jag nu äta lite drygt 2000 kalorier om dagen. Känns jätte mycke när jag de senaste månaderna legat på 1200 vad har ni andra fått som ska hålla vikten??

• Sommarnatt10

Rockatot: jag har funderat över samma sak. Men jag vet att man måste öka kaloriintaget. Jag äter ju mindre (1200) än vad min kropp gör av med i total vila. Jag bara fortsätter ju att gå ner. Jag har sökt på lite olika sidor o räknat ut på olika ställen. De flesta tycker jag ska äta drygt 2000. Vet inte hur jag ska bära mig åt för att få i mig allt det...

Men man får väl öka kalorimängden lite i taget. Då borde man gå ner långsammare o långsammare o tillslut stannar det väl av?! Då har man förhoppningsvis hittat en balans...

Jag har kört på Shape up. Jag har upplevt (de gånger jag jämfört) att Shape up ofta ligger lite högt i det känns ok när det är på det håller!

• Sommarnatt10

Nu har vi varit hos mamma o pappa i drygt en vecka! Jag tror inte jag har gått upp så mycket (låg ju dessutom 3kg under min målvikt) Jag som varit supernoga med mat o mellanmål var 3e timme o att inte äta för sent känner att magen är ur form. Känner mig svullen o osmal. För mycket bröd till frukost, fika varje dag o middag för sent på kvällen inte konstigt att magen säger i frTänk att den vänjer sig så fort...

• Sommarnatt10

Nu har vi varit hos mamma o pappa i drygt en vecka! Jag har varken använt app el våg. Jag tror inte jag har gått upp så mycket (låg ju dessutom 3kg under min målvikt) Men jag som varit supernoga med mat o mellanmål var 3e timme o att inte äta för sent känner att magen är ur form. Känner mig svullen o osmal. För mycket bröd till frukost, fika varje dag o middag för sent på kvällen inte konstigt att magen säger i från. Dessutom har jag varken sprungit el gått, hur snabbt tappar man kondition o hur snabbt jobbar man upp den ingen??

Tänk att den vänjer sig så fort...nästan så jag längtar till baka tillvardagen utan semester, men det innebär slut på mammaledigheten o det känns tråkigt.

Men kommer helt klart köra en omgång till när jag börjar jobba. Dels för att få magen i ordning o dels för att få in rutinerna igen. Sen gör det inget om jag går ner lite till. Hade 67 som mål men tänkte lägga mig på 65 så man har några kg att röra sig med. Men jag rasslade ju ner till 64 innan semestern o det kändes riktigt bra så ska ner dit (om jag gått upp) igen o kanske nått kg till. Så kan jag ha 65 som ny smärtgräns :) Har alltid sagt att 75 är min maxvikt det har fungerar. Så ska försöka ställa om huvudet till 65 nu.

Jag tänkte ju köra striktare på veckorna o fritt (med förnuft) på helgerna... Det var någon mer som skulle göra det, vem? Har du testat? Har det fungerar?

Hoppas ni har en skön semester o njuter av lite extra mat, fika, glass osv nya tag i augusti!!!

• Sommarnatt10

Nu är vi hemma efter nästan två veckor på bortaplan! Jag har inte använt appen o inte vägt mig. Jag har nog inte tänkt så mycket på vad jag ätit heller :/ Ska bli spännande att se vad den visar. + är jag säker på (känner mig svullen) men vore ju skönt att inte vara uppe på målvikt.

När man går upp lite så här snabbt är det då lätt att bli av med de kg igen?? Tänkte köra hårt nästa vecka o någon vecka till, sen är målet att hitta bra rutiner o matvanor även när jag börjar jobba (har ju varit smidigt under mammaledigheten) balansen måste jag oxå hitta. Hur vetti 17 men det måste ju gå...

• Sommarnatt10

Hej!

Längesen jag kikade in här! Har inte använt appen sen i somras men firade 6månaders dag härom dagen. Ligger stadigt på -11kg. Ca 4kg lättare än målet, vilket känns underbart!

Träningen fungerat dock inte alls, får inte ihop det!

Kämpa på alla duktiga!!!

• Sommarnatt10

Nu behöver jag hjälp!! För knappt ett år sedan fick jag värsta rycket och gick ner 13 kg med hjälp av appen o forumet. Toppen!

Sen har jag legat stadigt tills för någon månad sen, nu har vågen börjat peka uppåt igen :( det går inte så fort, men uppåt totalt +3kg kanske.

Jag har försökt några veckor att kicka igång med appen, men motivationen finns inte, får inte till det. Har ett enormt sug efter allt möjligt...

Tips, hur ska jag göra, hur ska jag hitta tillbaka, vill inte upp igen!!

• Sommarnatt10

O nu måste jag hitta peppen... Efter första barnet gick jag ner 13kg med shape up (10kg mindre ön innan grav) o va supernöjd. Nu är bebis nr två 7 månader o jag har 10kg ner till min önskan. Men jag är sååå omotiverad, hjälp mig!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!