Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Alla experter säger ju olika... Men om man minskar sitt kaloriintag bör man ju gå ner i vikt. Har funkat superbra för mig i alla fall.
    Sen är det ju inte fel att välja mat med lågt GI.

• Solstråle0001

Måste bara få skryta för någon!!!! Skryter väldigt sällan för de jag känner, men för okända är det okej (lite jante lag kanske?)
    Jo det jag skulle säga var i alla fall att min korta tajta jeanskjol jag använde för 7 år sen då jag var vältränad och smal passar äntligen!!! Kroppsformen är visserligen annorlunda nu. Lite sladdrig och småtjock men skit samma Har provat kjolen så många gånger och den har inte gått över höfterna ens. Så i morgon kan jag ha den på mig till jobbet! Jag vill aldrig mer bli tjock!!!!

• Solstråle0001

Sedan igår gör jag ett nytt försök att äta såpass många kalorier så att jag bibehåller min vikt (1926 kcal). Skulle vilja sluta med appen men om jag gör det äter jag ju för mycket! Så nu ska jag försöka lära mig hur mycket jag får äta!

• Solstråle0001

Sunnydays: njut av din sista kväll! Man måste få unna sig lite gott! Det går ganska fort att skärpa till dig

Tack för alla kjolgratulatioer! Känns underbart!!!

• Solstråle0001

Goathess: känner igen det där med suget. Det är alltid nått nytt man är sugen på då man fallit för frestelsen... Ett tips är att gå och borsta tänderna, då brukar det gå över för mig. Kanske du skulle försöka äta lite mer dina hårdtränarperioder? Så du får lite mer balans.

• Solstråle0001

Nu har jag inte räknat kalorier på några dagar utan försökt äta nyttigt. Tror inte det gått vägen, men vi får se på onsdag när jag väger mig.

• Solstråle0001

På måndag måste jag ta tag i räknandet igen. Har försökt äta lagom men spårar hela tiden ur. Fast nu är det fredag och i morgon ska jag frossa i kräftor. Det är ju visserligen nyttigt men till det måste man ju ha massa bröd, aioli ostar och vin. Plus efterrätt såklart!

• Solstråle0001

Elin: låter inget roligt! Hoppas det känns bättre nu. Skönt att vågen stått stilla och du inte gått upp i alla fall!

Själv har jag varit duktig hela veckan. Har kunnat unna mig lite choklad och vin och ändå hållit mig på grönt. Ska försöka att inte synda ikväll... Hm... Hoppas det funkar. Imorgon ska jag strunta i att räkna i alla fall!

Det är ju lite lättare nu när man kommit i "mål". Fast ibland äter går jag upp några hekton nån vecka och så skärper jag mig veckan efter så det försvinner. Funderar på om det är det som kallas att "jojjobanta"? Eller handlar det om många kilon och att man sen nästan svälter sig?

• Solstråle0001

Elin: tur att du har din sambo
    Menar du om det är svårt att äta upp mina kalorier? Jag får äta lite över 1900 för att bibehålla min vikt. Jag tycker det är jättelite. Skulle kunna äta bra mycket mer Känns surt, vill kunna äta lagom... Men man kanske vänjer sig.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!