• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Sommarnatt: jag hade oxå struntat i att fylla i, ta en pausdag helt enkelt.

Goatess: aj då! Du kanske ska låta det gå en månad och se om det stabiliserar sig. Eller så låter du bli alla extra kalorier. Din viktuppgång kan ju vara högst tillfällig och kanske bara vätskerelaterad?

• Girle

Gah vad irriterande! Vågen visade 68.2 nyss, ynka ett hekto mindre än förra veckan och FORTFARANDE två hekto till mål nu lägger jag i en högre växel för dessa fåniga hekton ska banne mig bort innan 1 juni!

• Girle

Tack för hejaropen!
    Sommarnatt: jag får nog testa det där med kolhydraterna!

Grattis bonsai till minus!

• Girle

Humlan: middagsplanering tycker jag är a och o nu när man måste hålla stenkoll på kalorierna. Vi har tvåveckorsschema och storhandlar två gånger i månaden. Mellan det kompletteringshandlar vi en gång i veckan och finhandlar lite på helgerna. Det här gör att vi sällan har onyttigheter hemma och jag kan planera min matdag i förväg. Superskönt! Med två små barn är det mkt tidseffektivare att kunna förbereda och laga snabbt på vardagarna när jag är själv med barnen (sambon är inte hemma förrän sju )

• Girle

Humlan: det där med brist på fantasi är en övningsgrej. Ju mer du gör veckomatsedlar, desto större är ju din personliga receptbank. Jag brukar kolla extrapriserna som gäller då jag ska iväg och handla (nästan bara maxi). Först skriver jag upp allt billigt som jag gillar, den här veckan är det tex kyckling och fläskfilé, bl.a. Sedan räknar jag ut hur många vardagsmiddagar resp helgmiddagar (finare mat) som vi behöver handla till. Sen googlar jag, kollar mina kokböcker och mattidningar efter smarriga och smalare recept. Sen skriver jag ner allt på listan vad som behövs inför respektive rätt. Jag lägger till lite lunchalternativ för mig som går hemma, plus lite helgluncher o frukostmat. På så vis får vi hem allt vi behöver, ingen extra "skit" och det hela leder till att vi knappt slänger mat. Vi kompletterar med frukostmat, mjölk, frukt och grönt. Plus lite "urspårning" till helgen. Om du vill kan jag skriva nästkommande veckors schema för inspiration?

• Girle

Men då kan jag fixa en liten bank på vad vi brukar äta under morgondagen, för inspiration

• Girle

God morgon tjejer! Jag har ett litet "dilemma". Jag tjuvvägde mig (igen) imorse och vågen visade exakt 68.0, vilket är min målvikt o 2 hg mindre än igår. Tycker ni jag ska regga vikten och gå i mål, eller borde jag avvakta och hoppas på samma resultat på min riktiga vägdag som inte är förrän på torsdag nästa vecka?

• Girle

Tack! Hihi, kunde ändå inte låta bli att regga målvikten enligt Appen får jag numera stoppa i mig hissnande 2100 kcal/dag, vilket jag absolut inte tänker göra. Jag tänker köra upplägget 16-1700 kcal mån-fre, från fre kl 18 till söndag får jag äta som jag vill.

• Girle

Åh tack sommarnatt! Precis så ska jag göra du o jag borde starta klubb: vi som inte kan låta bli vågen :-P
    Joosie: grattis till minus! 1150 lät väldigt tight, imponerande att du klarar det!

• Girle

Femininum: åh tack! jag tror jag ska belöna mig själv med ett par nya löpskor. Hade det varit i vanliga fall hade jag unnat mig en klänning, eftersom jag är dressoholic, men nu när jag är tillbaks i min gamla kropp har jag kunnat plocka upp alla mina gamla kläder vilket resulterade i ca 50 plagg rikare garderob det ryms liksom ingenting mer där...

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!