Vi som går ner i vikt med shapeup!
Nytt eller gammalt: Välkommen hit! Du har rätt i att det här är en positiv, härlig o peppande tråd.
Jag vet att man inte ska väga sig varja dag, men ibland kan man ju helt enkelt inte låta bli
Det är klart att viktresan inte går spikrakt neråt och bakslagen som du skriver om kan ju bero på mycket. "Den tiden" i månaden eller något annat som gör att man samlat på sig vätska eller kroppen har hamstrat. Ignorera dessa vägningar och motivera dig själv att det kommer se bättre ut nästa vecka. De sista kilona brukar ju sitta som hårdast och det är ju inte helt ovanligt att hamna på platåer. Det viktigaste är att inte ge upp. För varje dag du ätit bra och motionerat har du ju gett dig och din kropp ett längre och friskare liv - oavsett hur det ser ut på vågen. Det är bara upp i sadeln igen, förr eller senare blir du belönad!
Jag har personligen jättesvårt att hålla helgerna och då har jag ändå 1500 kcal. Hittills har det gått fint ändå men det hade nog gått ännu bättre om jag varit striktare fre-sön. Jag har ynka 1,5 kg kvar och känner mig inte så supemotiverad att välja bort det goda på helgerna
Försök att lägga upp en riktigt bra träningsvecka innan ni åker nästa vecka och försök att tänka smart med maten. En kaka är ok, men inte allihop. Eller så väljer du helt enkelt att pausa den helgen och ät vad du vill, men då kommer viktminskningen att ta längre tid.
Eliten o Lejonet: Grattis till minus!