Vi som går ner i vikt med shapeup!
Jag har också startat. 600 kcal kvar att äta, fast jag är vrålhungrig!
Jag har också startat. 600 kcal kvar att äta, fast jag är vrålhungrig!
Usch jag har vägt mig idag och jag väger mer än jag trodde. Har fem kilo att gå ner. Har syndat väldigt mycket senaste. Tyvärr har jag just nu svårt att få till träningen pga att sambon renoverar huset och jag måste ta hand om barnen..
Angeni: nej det är inte lätt! En annan sak med barn är att man slänger så mycket mat. Ofta blir det så att jag äter min mat plus det som är kvar på barnens tallrikar. Jobbigt! Och extra kalorier!
Har försökt att inte äta snabba kolhydrater idag. Känner att det blivit alldeles för mycket bröd och choklad och det är svårt att bara äta en bit. Nu på eftermiddagen har jag bakat ett filmjölkbröd med rågmjöl och lite frön i. Det blev jättegott och endast 200 kcal/100 gram. Fast så blev det ju några skivor ätna tyvärr. Så bra gick det att inte äta bröd.
Skippade middagen så "budgeten" går ihop och det räcker till några glas vin. Vad äter ni för gott?
Angeni: äter 1600 kcal.
Lingonlimpa
1/2 dl linfrö
5 dl vetemjöl
2 dl grovt rågmjöl
1/2 dl rågkross
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
5 dl gräddfil
1 dl rårörda lingon
Blanda allt till en kladdig deg. Häll i en smord 1 1/2 liters brödform Grädda i 70 min längst ner i ugnen!
Man kan byta ut lite av mjölet så det blir ännu grövre om man vill. Jag bytte ut gräddfilen mot filmjölk och hade lättsockrad lingonsylt i. Då blev det 200 kcal/ 100 g - om jag räknat rätt!
Oj då! 175 grader ska det vara!
Vad duktig du är! 409 kcal! Det är ju perfekt att motionera och sen kunna äta lite extra! Då svider det inte att bara få äta 1200 kcal! Önskar jag hade möjlighet att träna mer. Ett alternativ är att träna 5.30 på morgonen de dagar jag börjar tidigt. Fast jag vet inte om jag vågar vara själv på det obemannade gymmet?!?!
Igår gick det inget bra trots extra kalorier då jag promenerade. Kunde inte motstå då barnen åt lördagsgodis
Dumt!!! Nya tag idag!
Vad duktig du är som lyckas äta lagom
Vad äter du till frukost?
Angeni: om du gillar mackor kan du ju strunta i smöret och ha skinka el mager ost på. Gärna nån grönsak så känns det ju lite festligare. Och se till att begränsa dig till två stycken! Det blir ju ca 250 kcal beroende på bröd och pålägg! Jag äter alltid två mackor till frukost. Och så kaffe förstås
Ett tag åt jag lättfil med knäckebröd söndersmulat i. Mättade bra mycket bättre än müsli och vanliga flingor.
Här räknas det inte just nu. Har börjat nytt jobb i måndags och allt är verkligen nytt! Så jag är otroligt trött och sötsugen! Dessutom ingår maten så jag orkar inte fokusera på att räkna just nu! Sen går jag inte till jobbet längre utan måste ta bilen. Bara jag inte går upp så!
Jag tycker du gör rätt! Bättre med protein än kolhydrater! Enligt appen ska man ju äta mycket kolhydrater och lite protein. Men för mig har det aldrig spelat roll, det har bara varit mängden kalorier som betytt nåt. Så kämpa på och lycka till på vägningsdagen i morgon!
Kul att jag kunde hjälpa till!
Du får berätta i morgon hur vägningen gick!
Wow!!!! Superbra jobbat!!!! Fortsätt så och du är snart i mål!