• goatess82

Vi som går ner i vikt med shapeup!

eliten skrev 2012-04-16 21:29:42 följande:
    Mjölk? Vem dricker mjölk? :)
    Men vaddå äter du inget kött? Kyckling? Är du vegetarian? Fisk och bönor? Keso?
    jo jag äter kött till både lunch och middag men ligger under varje dag iaf, vet inte varför!?
  • goatess82
    Girle skrev 2012-04-17 07:45:10 följande:
    God morgon och välkomna alla nya!
    Trollius: gruntänket är att äta så "rent" och hemlagat som möjligt. Ta bort halvfabrikaten, sockret, godiset och mkt av det vita mjölet. Ät ex kyckling+yoghurtsås (du väljer själv fetthalt beroende på vad du har "råd" med kcalmässigt), quinoa och halva tallriken gränsaker. Tänk i delar: 1/4 protein (kött, fisk fågel etc), 1/4 kolhydrater (välj långsamma, som fullkornspasta, råris eller quinoa), 1/2 sallad +någon sås. Nästan allt grönt och magert kött är "billigt" kcalmässigt och pasta etc och fett är "dyrt". Lycka till!

Gostess: kan du inte äta ägg till mellis, massor av protein?
    ja jag får börja med det, märkte även en klar färbättring när jag drack mjölk, tycker det är dyra kalorier när jag får i mig kalcium iaf, men det är väll värt det i slutänden eftersom jag tränar ganska hårt!

inget har hänt på vågen iaf men har gått ner 3 cm i midjan på 1.5 vecka, får vara nöjd med det=)
  • goatess82
    SunGirl skrev 2012-04-18 08:05:55 följande:
    Idag kom jag äntligen under 60-strecket! 59....9... Så det skiljer visserligen bara 0,1 kg Drömmer men det känns skönt! Känns som om jag kämpat med att just få SE en femma på vågen i månader! Och efter bara 1,5 vecka med Shape up så har jag nu kommit under första delmålet.

Nu ska det kämpas vidare! Blev ingen träning igår men hoppas få in ett kvällspass på gymmet idag!
    Det är sjukt skönt att se det, kommer ihåg lyckoruset, jätttteeee bra kämpat!!
    Girle skrev 2012-04-18 09:19:55 följande:
    Sungirl: wihooooo! Grattis till 5:an! Vad härligt det måste kännas. Jag kämpar för att se en 6:a istället för en 7:a. Har "officiell" vägdag imorgon, men tjuvvägde mig imorse. Då visade vågen exakt 70.0 så om jag lyckas gå ner ett enstaka hekto tills imorgon så skulle jag bli sååååå lycklig. Men 70.0 är också grymt, det har jag inte vägt på den här sidan av graviditeten och lillen är 14 mån. 69 var inskrivningsvikten och 68 är målet. Sen kanske det blir 67 eller 66, det beror på hur jag känner mig. Hur lång är du?
    du också, duktiga ni är=)
  • goatess82
    Liten Karin skrev 2012-04-18 14:34:01 följande:
    Hej, tänkte om ni kan hjälpa med lite frågor.

Har kört shape up till och från sedan mitten januari och tycker den funkar kanon! (Har gått ner sju kg och tio cm runt midjan *glad*)

Det enda jag tycker är lite svårt är att veta hur mycket saker väger. Ofta väljer jag 1 "serving" om det finns men det känns lite vagt. På vissa få livsmedel går det ju att ändra till dl men det är inte särskilt många. Och på vårt müslipaket stod det faktiskt att 1 dl väger ca 35 g.

Så, hur gör ni med ris och pasta? Och det som anges på shape up är det okokt eller kokt vikt? Har funderat på om det finns någon tabell där man kan se tex hur mycket en dl kokt ris väger...

Sen har jag funderat på vad det där lilla hjärtat och USDA som står på viss livsmedel betyder?

Har bara läst lite i tråden men måste säga att ni verkar jättepeppade och fokuserade! Grattis till alla tappade kilon!
    Nice nergång, mycket duktigt=)

jag väger inte men brukar höfta på gram istället!

Ris och pasta är jag nästan hundra på är okokt!
  • goatess82

Grattis Girle=)

idag stod vågen på 58.3 så 0.2 kilo igen, men jag vet att "mens" perioden är på väg så nu gäller det att inte gå upp istället för att sikta på nergång i ca 1 vecka!
    jag har inte räknat med amning i mina dagliga kalorier men jag ammar bara morgon och kväll och så natten då men det ska han ju "klara" sig utan egentligen! 

• goatess82

58.0 stod vågen på imorse -0.5, gick 1 timme på morgonen promenad igår, och simmade 30 längder på kvällen och avslutade med chips framför en film, en det gick ju bra iaf!!=)
    mindre roligt väder idag dock, vem har beställt detta?

• goatess82
    Trollius skrev 2012-04-21 10:42:42 följande:
    Fredagsvägningen gav resultat. på en vecka har jag lyckats tappa -1.4 kilo.
    Tur att det går neråt för nu är jag lite mer peppad igen :) 

Trevlig helg alla <3 
    jättebra jobbat=)
  • goatess82
    nilelind skrev 2012-04-23 20:24:46 följande:
    Tack för pepp och tips! Jag steg upp 05.15 i morse och han promenera innan maken åkte på jobbet, jippiii!
  • goatess82
    MissNewIdentity skrev 2012-04-23 21:05:14 följande:
    Uuuusch, nu är jag nervös! Vägning i morgon, efter en vecka i Skottland (landet där de serverar allting deep-fried, även pizza och choklad Gråter) och en veckas sjukdom. Hoppas på bara ett litet plus och sen jäklar blir det nya tag!
    mm hoppas det ser bra ut iaf, och om så inte är fallet så låter det som det var värt det iaf, ja förutom sjuktiden så klart!
  • goatess82
    vanligmamma75 skrev 2012-04-24 07:20:57 följande:
    Jag är 162 cm och väger 73 kg. Har fuskat med appen ett tag nu, men måste sätta igång på allvar igen. Jag helammar min sju månaders baby, därför vill jag inte gå på hårddiet. Vågen vägrar komma under 70 kg, så i några veckor har jag struntat i all typ av diet. Sen dammsuger jag skåpen på gott när barnen somnat. Nu är jag uppe på 73 kg, suck.

Men jag hänger gärna här och tar tips. Knäckebröd till frukost ska jag börja med redan idag
    Jag ammar också, min är dock 10 mån gammal och äter bara morgon, kväll och maraton äter på natten, så han ska ju klara sig på det han äter på dagen.
    Har du fått mycket hjälp av amningen att gå ner eller känner du att lägger på dig? Jag tror amning gör så jag samlar på mig, men det märks väll när man slutar helt
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!