• goatess82

Vi som går ner i vikt med shapeup!

MissNewIdentity skrev 2012-05-16 11:51:12 följande:
    Vägdag igår, den visade 61,6 viket visserligen bara är -0,6 men jag är skitglad ändå, för nu är det mindre än 10 kg kvar till målvikt Tyst

Stort grattis till alla er andra, det är fantastiskt motiverande att läsa om alla andras framgångar!!
    grattis=)
    Girle skrev 2012-05-16 11:22:13 följande:
    Grattis till alla minus och framförallt grattis till goatess som är i mål!!! Gud vad bra jobbat. Vad säger Appen när du reggar målvikten? Du kanske ska satsa på att hålla den nya vikten i någon månad och känna efter om du är nöjd med den eller om du ska fortsätta neråt?

Jag har vägdag imorgon men vi har planerat än festmåltid ikväll med hummer, musslor, vin, bröd och Aioli. Så det blir nog inte att jag tar de sista hektona i morgon. Kanske nästa vecka? Innan första juni ska de vara borta i alla fall!
    tack girle {#emotions_dlg.flower} jag har inte reggat än, ska göra det ikväll, återkommer om det=) ja jag ska ge mig en break och suga på tabletten, det är ju så att kroppen inte ser ut som den ska när man fött barn "nyss" heller, så jag får väll vara lite snäll mot mig själv!
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-16 11:18:59 följande:
    Hmm det är klart då tränar du ju hårt, jag vet faktiskt inte. Men det kanske va förändring som behövdes?! Nä jag vet faktiskt inte....
    det märks när man kan träna igen om man går upp, fast då vet man ju att det är muskler iaf=)
  • goatess82

haha kunde inte låta bli och ställa om nu, fick 500 kalorier extra från 1300 nått till 1800 nått att äta, nice=)

• goatess82

Hej tjejer, förstår mig inte på mina extra 500 jag fick, går upp i vikt när jag går efter dom??

• goatess82
    Girle skrev 2012-05-24 06:22:16 följande:
    Sommarnatt: jag hade oxå struntat i att fylla i, ta en pausdag helt enkelt.

Goatess: aj då! Du kanske ska låta det gå en månad och se om det stabiliserar sig. Eller så låter du bli alla extra kalorier. Din viktuppgång kan ju vara högst tillfällig och kanske bara vätskerelaterad?
    ja något konstigt var det, väger idag 57,3 så det är bara 300 g över men jag gick upp massor, ska gå på mina 1400 kalo, det fungerade ju bra=)

20 min på crosstrainer, 30 min löning på band och 20 stryka gjorde jag mig av med 650 kalo idag, och så inga kolhydrater förutom min allbrans som jag inte klarar mig utan!

Vi månadshandlar och så komp några gånger kanske 1-2 gånger i mån, men det mesta fryser vi ner och tinar upp, går bra med pålägg och bröd och sånt!
  • goatess82
    lovebuz skrev 2012-05-28 08:58:25 följande:
    -0.5 kg men det är under menstider.
    Det är ju jättebra=)
    Sommarnatt10 skrev 2012-05-28 08:26:04 följande:
    God morgon - 6.9 kg på 7 veckor :)

Jag hittade en intressant sida, den är inte vetenskaplig, men verkar seriös. Där kan man räkna ut hur mycket kalorier man behöver per dag. Står oxå om svältläge..

Nu dags för pw med barnvagn.
    Alltså det är ju fenomenalt, jättebra jobbat=)
  • goatess82

sön:cross/löpband och så stryka 1 tim
    mån: gym spinning 1 tim
    tis: sim 40 längder
    Ons gym cross/löpband och så stryka 1 tim
    tor: gym cross/löpband och så stryka 1 tim
    fre:gymcross/löpband och så stryka 1 tim

Så går jag 1 tim powerwalk på morgonen när jag lämnar sonen!

Lördagar är den dagen jag tar det lugnt!

Nu har jag gått ner 35 kilo sen jag födde min son för snart 1 år sen, känns väldigt bra!

Kan fortfarande inte äta mer än 1400 kalo om dagen om jag inte vill gå upp, men det känns ok iaf

• goatess82
    Femininum skrev 2012-06-02 10:22:12 följande:
    Trodde knappt mina ögon idag när jag stod på vågen. Visst har jag märkt skillnad. På hakan, armarna, låren, midjan och magen. Men ja, trots examenspizza och 5-6 (visserligen små) glas vin har jag gått ner 1,2 kg den här veckan. Då är det helt plötsligt bara 1,3 kg kvar tills mitt nästa delmål. Skrattande
    Härligt. grattis=)

Önskar alla en super helg!
  • goatess82
    Blöjor111111 skrev 2012-06-06 08:58:38 följande:
    Herbalife är rena giftet enligt toxikologiska och miljökemiska undersökningar.....Jag tackar nej till levercancer. Du får äta dessa själv. Reklam är inte tillåtet i trådar.
  • goatess82
    Glitter2 skrev 2012-06-13 06:54:51 följande:
    Hej Ny i tråden och ammar fortfarande. Jag har kört shape up i två veckor nu och har gått ner 1,7 kg hittills. Det enda jag egentligen gjort annorlunda mot innan är kraftigare promenader, mer power walk, och mindre godis/glass. Och visst tänker jag mig för med att ta en macka till eller inte. Det jag upptäckt är att jag är hungrig! som bara den på kvällarna ska man lägga på ngt extra när man ammar?
    Hej och välkommen, jag kunde inte lägga på något extra om jag ville gå ner men visst är det olika!
  • goatess82
    Solkattan skrev 2012-06-15 10:26:41 följande:
    Andra dagen med shape up...!
    Lite frågor till er andra som hållit på längre...
    Kan man stänga av att den räknar bort träningskcal... retar mig lite på att jag inte riktigt ser hur mycket jag ätit...

Äter ni exakt på kcal varje dag... eller fördelar ni ? typ äter 300 kcal mindre en dag för att spara till nästa dag?

Hur många kcal har ni per dag..?

Hur länge orkar man hålla en "diet" på 1400 kcal per dag..?

Hur många kcal räknar Ni för ett glas rödvin...?? (gryyyymt sugen på att ta ETT glas ikväll.. ca 2 dl).
    Men vänta till kvällen med att räkna bort träning, så vet du hur du mycket du ätit!
    Spara kalorier fungerade inte på mig, gick upp massor dom dagarna, jag äter 1400 utav mina 1800 annars går jag upp också (jag har nått målvikten), brukar lägga 300 på frukost 500 per måltid och så 100 på ett melanmål (te.x banan eller äpple) då äter jag mig garanterat mätt. var dock tvungen att träna bort hungern på kvällen, tog ca 2 mån nu är jag proppmätt på min middag kl 18 hela natten=)
Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!