• Femininum

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Grattis allihop! Känner mig helt peppad av era inlägg, trots att jag inte får väga mig förrän på lördag. Känns som att jag väntar på en leverans eller något. Varje vecka. Flört

bdknapp:
    Det är väl individuellt. Matdagboken säger att det jag "ska" äta för att behålla vikten är 1820 kcal. Beror väl på hur mycket man rör sig och så, jag har fyllt i att jag är en slacker, haha...

Nu ska jag trotsa förkylningen och bege mig ut i solskenet.

• Femininum

Girle: Låter som en bra idé. Kul med nygammal garderob. Flört Längtar tills jag får väga mig imorgonbitti och se om jag har nått mitt första delmål. Känner mig smalare för varje dag som går så det borde ha hänt lite. Sambon har också kommenterat det några gånger.

Idag har jag varit på min odlingslott och försökt klippa 2-3 dm högt vildvuxet gräs med handgräsklippare. Jag orkade kanske bara 10 kvm, satan vad svettigt. Men i över 25-gradig värme orkar man inte så mycket. Hoppas att jag förbrände en del.

• Femininum

Nu har det första delmålet nåtts, vågen visade idag på 69,8kg och 79 cm i midjan. Ner ett halvt kilo sedan förra veckan och minus en centimeter. Känns skönt att ha hittat ett sätt som faktiskt fungerar och där jag slipper gå omkring och vara jättenervig över viktnedgången. Ert stöd är guld värt också. Glad

• Femininum

Haha. Gjorde ett försök till yogaövningar här hemma nyss. Har aldrig tränat yoga så ni kanske kan föreställa er hur det såg ut. Dessutom kom katten och la sig på mig hela tiden. Inbillade mig att det kanske kan göra mig lite smidigare på sikt, och ja, det lär nog bli på en vääääldigt lång sikt. Glad

• Femininum

Har varit lite deppig idag eftersom jag fick reda på att kompis flyttar från stan på söndag. Gick till affären och var farligt nära att närma mig chokladen. Det här är första gången jag varit ledsen under den här viktminskningsperioden så jag har inte behövt anstränga mig på samma sätt. Åt lite glass efter maten men den var inte så god som jag förväntade mig så fick bara i mig ca 30 g. Men i kombination med en lite för kaloririk middag har jag hamnat på -7 kcal idag. Är inte hela världen och dessutom ökade jag den här veckan från 500 till 600 kcal underskott för att ha lite större marginaler.

Hur mycket har ni i underskott?

• Femininum

Idag tar jag examen. Känns skitkonstigt men är glad över att jag nådde mitt första delmål redan förra veckan så jag slipper väga mig idag. Idag blir det nämligen både bubbel och lyxpizza efteråt. Kanske unnar jag mig också en av skolans gudomligt goda chokladbullar som hejdå. Undrar hur min mage kommer reagera på alla godsaker, men det skiter jag i! Tungan ute

• Femininum

Tack kära ni! Nu är jag helt plötsligt socionom och fattar inte riktigt hur det hände. Flört ÄR glad att jag inte vägde mig innan för det blev flera glas bubbel och sen vin på det. Hade ändå (helt onödigt egentligen) ambitionen att äta upp hela min pizza men lyckades bara med 3/4 innan jag var proppmätt och fick sitta nöjd och titta på medan de andra åt efterrätt. Kunde inte ens smaka.

Det är så fint att gå in på familjeliv och läsa om era framgångar och hur bra ni börjar må. Håller med om att den här tråden ger massor. Kan inte annat än att känna mig lite stolt över er alla trots att jag aldrig träffat er.

• Femininum

Trodde knappt mina ögon idag när jag stod på vågen. Visst har jag märkt skillnad. På hakan, armarna, låren, midjan och magen. Men ja, trots examenspizza och 5-6 (visserligen små) glas vin har jag gått ner 1,2 kg den här veckan. Då är det helt plötsligt bara 1,3 kg kvar tills mitt nästa delmål. Skrattande

• Femininum

Jag tycker alltid att de där mätarna brukar vara lite för optimistiska, men jag håller med dig att det låter lite med 89.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!