Vi som går ner i vikt med shapeup!
Äter också mer protein och mindre kolhydrater än man "ska". Och ganska lagom med fett. Bryr mig inte så länge kalorimängden är ok. Fast jag tycker det är konstiga mängder man ska äta, så mycket kolhydrater....
Äter också mer protein och mindre kolhydrater än man "ska". Och ganska lagom med fett. Bryr mig inte så länge kalorimängden är ok. Fast jag tycker det är konstiga mängder man ska äta, så mycket kolhydrater....
Sommarnatt: svårt med vad som är rätt vikt... Jag har också nått min målvikt och borde koncentrera mig på att hålla den. Gjorde ett försök utan appen en vecka men det gick inte då bra... Jag brukar alltid lägga på mig på semestern. Illa... Att det ska vara så svårt att äta lagom...
Ikväll blir det mat och vin hos en jobbarkpmpis. Säkert blir det nån hemmagjord efterrätt. Känner mig alltid så otacksam då nån har gjort sig till och bakat om jag inte smakar... Hur gör ni då ni är borta?
Ikväll blev det hängmörad entrecote med färskpotatis och balsamvinägersås. Ett glas rött och ett glas vitt. Allt inom vad som är ok kalorimässigt. Ska försöka att inte trycka i mig massa onyttigheter nu som jag gjort tidigare dagar! Måste få gröna staplar!
Det har inte blivit nån träning på flera veckor nu då sambon varit bortrest mycket och så grejar vi hemma... Känner det i kroppen.. Har sån träningsabstinens! På ett sätt härligt!
Blöjor: vad härligt att du kunde synda utan att gå upp eller tom gå ner!
Jag har ätit ok två dagar denna vecka och jag har gått upp och ner i vikt. Fast idag var det vägardag och jag hade gått ner kilot jag gick upp i helgen plus några hekto till. Undrar hur kroppen fungerar... Endel säger väl att det bara är vatten, kanske stämmer...?
Bonsai: jobbigt med feber! Hoppas det går över!
Hoppas ni alla har en trevlig midsommar! Här hann vi ha picknick och dansa lite kring midsommarstången innan regnet kom! Snacka om svensk midsommar
Har redan parkerat mig i sängen. Gott att ha barn och inte behöva festa hela natten! Har klarat av dagen utan att äta för mycket. Har både druckit lite vin och ätit glass!!! Gott!!! Är givetvis svinhungrig nu men det får man väl offra för att få äta lite gott! Ett tips för att få bort sockersuget är att borsta tänderna, funkar jättebra!
4 ungar: tror det är bra att gå ner långsamt och fuska lite. Då kanske du kan hålla vikten bättre sedan om det blir som en ändrad livsstil snarare än en diet!
Jag såg mig på kort från igår och förra helgen men inser att jag fortfarande är tjock. Speciellt armar och mage är väldigt degiga. Trodde jag skulle vara smalare än jag var. Nån som känner likadant? Har ett BMI på 22,6 nu så egentligen är det ju okej
Tycker också jag ser smalare ut i spegeln. Men visst det kanske är huvudet som inte hänger med, ibland är jag lite trög
. Trodde innan att jag skulle varit nöjd då jag nått denna vikt... Men det kanske är styrketräning som gäller för att forma kroppen lite. Så jag tog tag i det och åkte till gymmet förut, problemet var bara att det var stängt. Irriterande då det inte stod någon avvikande öppettid midsommardsgen!!! Men men nu har jag i alla fall gått en promenad på en timma så det blir några kalorier extra!
Härligt sommarnatt!!
Filialia: känner igen mig i det du skriver. Har gått ner i vikt direkt vid förlossningen och sedan gått upp efteråt istället
Roligt att du börjat med shapeup! Funkar bra!
Jag sitter med en kaffe i soffan och är extremt hungrig och sugen. Har hört att torkade aprikoser kan vara bra då sötsuget sätter in eller nötter och har ätit bådadera men det funkade inte. Nu är kalorierna uppätna och jag är jättesugen
får inte synda idag!
70% choklad funkar inte för mig. Jag kan inte bara ta en bit som många säger. Älskar ju choklad!
Emma: härligt att vara i mål! 3000 för att hålla vikten låter ju jättemycket. Fast du kanske rör på dig väldigt mycket till vardags? Jag ska äta ca 2000 för att hålla vikten.