Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Härligt romlen! Underbar känsla!

Är så glad att jag unnar mig lite gott nu under semestern! Var med i viktväktarna första och enda gången för kanske 10 år sen. Var väl bara med fyra veckor eller nåt men det var semester och jag åt inte en enda glass. Kändes väldigt tråkigt att aldrig unna sig något.

• Solstråle0001

EmeNo: typiskt att kroppen ska dumma sig nu när du kommit igång Hoppas det går över snart.

Har vägt mig idag och har lyckats hålla vikten första semesterveckan. Har tappat 0,1 kg

• Solstråle0001

Snart blir det grillad korv! Kan nog äta det med gott samvete. Har grävt som en galning ute i trädgården i tre timmar idag. Läste nånstans att man förbränner 160 kcal per halvtimma så det blir många kalorier om det stämmer, fast jag räknar inte in det som träningskalorier...

• Solstråle0001

Hur gör ni med fika när ni är borta? Tackar ni nej även fast andra äter eller tar ni lite? Jag brukar ta lite grann ibland... Känner mig lite dum om jag tackar nej då någon gjort sig till och bakat. Har precis varit hos svärmor och ätit ca 1 dl glass men det räckte så

• Solstråle0001

Nu har jag intagit en måltid bestående av grillad ryggbiff, färskpotatis, sallad, gräddfil och rött vin. Smakade en tesked av sambons "Rydbergs grill beanaise" som bara innehåller 72% fett. Inte konstigt att jag var överviktig förut när en matsked nästan är 100 kcal och man tar minst 2-3 Smakade minst lika gott med gräddfil och pyttelite av det andra! Otroligt vad mycket fett vissa livsmedel innehåller då man tittar noga

• Solstråle0001

Egentligen visste jag att just den såsen var onyttig men för sex månader sen brydde jag mig inte om det... Sjukt... Det är minst lika gott med 12 % gräddfil och att äta lagom. Det ordet borde jag träna på! lagom lagom lagom (att det ska vara så svårt?!?)

• Solstråle0001

Lovebuz: fick du ont i magen eller? Hur har du ätit innan?

Romlen: lösgodis är så gott. Dottern får välja lite godisar men så får hon inte allt vi plockat. Då blir det en del kvar som ligger i skåpet under veckan, vilket är väldigt svårt att motstå när man vet att det finns!
    Lax med spenat låter mumsigt!

• Solstråle0001

Sommarnatt: Tycker också det är svårt att veta hur många kalorier man förbränner på olka tränigspass. Brukar läsa på olika ställen och lägga in lite lägre... Samtidigt behöver man ju äta lite extra för att återhämta sig från träningen.
    Tycker du gör rätt i att ta ett glas vin! Skål på er och hoppas att ni får en solig semester

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!