• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

God natt på er:) nöjd o belåten efter både grillning o chips o fortfarande några kalorier kvar! Välkomna alla nya på tråden!

• bonsai
    MammatillJacob skrev 2012-03-10 00:12:13 följande:
    Här har jag varit sjuk i några dagar, åkte till akuten och fick lite starkare smärtstillande värktabletter. Jag har så ont i halsen när jag ska svälja saliv :( tänk er vid en måltid?! Var hos mamma igår och käkade pizza, käkade pizza slice idag också. Har tillåtit mig det för jag varit så duktig och imorgon bärs det av mot Ullared, där kommer jag ju gå en massa så jag förtjänar att njuta av mat några dagar. Längtar tills jag blir frisk igen så att jag kan återgå till träningen. Har redan fått komplimang om att jag ser smalare ut ;) Vågen visar: 85.4kg Fantastiskt, idag såg jag min viktnedgång innan graviditeten, från 85kg till 76kg. Det ska jag se till att nå Igen!

Men fy va jobbigt! Men fick du inte penicillin? Verkar ju behövas! Jag är rätt avundsjuk på att du ska till Ullared! Det är min stora önskedröm!!! Jag är en äkta shopoholic!!! Vi SKA nå målen den här gången! Det är därför vi är här o peppar o stöttar varandra!
  • bonsai
    MammatillJacob skrev 2012-03-10 10:30:32 följande:
    Bonsai- Ja det är jätte jobbigt, och tabletterna hjälper inte, inte heller Alvedon/panodil :( får se om det inte gått över till nästa vecka så får jag ringa vårdcentralen. Jag är sådan person, som kämpar med allt, och när jag väl kämpar så når jag mitt mål. Detta ska klaras! Tack för att denna tråd finns. Vi ska klara det allihopa!

Men vad jobbigt! När jag har riktigt ont i halsen tar jag 2 Alvedon o 1 Ipren var fjärde timme, det brukar funka på mig. Äter också bafucin mellan gångerna. Hoppas du får hjälp snart! Inte kul att vara sjuk länge! Idag har jag spinnat bort 250 kcal o promenerat bort 191 kcal! Nu kan jag bli bortbjuden ikväll utan att bry mig om vad jag äter! Känns skit bra! Det är så kul att så många har hittat våran tråd! Håller tummarna för oss alla!
  • bonsai

Hej! Hoppas helgen har avlöpt fint för er allihopa! Här går det bara bra! Jag har ätit inom kalorigränsen o tränat och unnat mig, så jag hoppas på minus på vågen i morgon:) återkommer i morgon med ev viktnedgång!

• bonsai

Kyckling är ju bra. Annars på helgen äter jag ofta pommes eller råstekt potatis o grillat kött o bea o sallad. Jag tränar bara innan o dessutom äter jag chips o dip också! Allt handlar om vad jag äter innan på dagen och hur mkt jag tränar! Jag äter ändå 150 g potatis o minst lika mkt kött o sen sallad! Skippar man 20 g bea får man ju äta ännu mer av det andra!

• bonsai

Välkomna alla nya! Kul med så många nya kämpare! Jag använder shapeup för att jag såg den i "gå ner i vikt utan diet" tråden och den passar mina behov. Den är gratis, lätt att förstå, på svenska o jag vill ha koll på mina kalorier o vikten! Möjligt att det finns andra bra eller bättre appar men jag nöjer mig med den här så länge jag som sagt är nöjd!

• bonsai

Hej! Menar du vägningen? Inte bra i så fall för vågen är ju typ paj eller ngt. Den visar olika hela tiden o hamnar inte på nollan! Morr! Men jag ser på magen att den är fastare i skinnet o det känns ju bra så jag har nog inte gått upp i alla fall!

• bonsai
    theea skrev 2012-03-13 08:43:09 följande:
    Hej hoppar också in här om det är okej. Började med shapeup för en vecka sen idag. Skulle ha vägt mig idag men fick min mens i morse, och brukar alltid lägga på mig ett par kg. Väger just nu 68 och har som första mål 60, och ska gå ner 1 kg i veckan. Tränar zumba och powerwalk varje dag. Sen promenader med hunden i skogen.  Tycker ni alla är så duktiga, så jag är jätte taggad att gå ner nu  

Välkommen! Visst är det härligt att bli taggad av andra!! Jag hoppas ju på att nå mitt slutgiltiga mål om 20 veckor vilket är 60 kg! Du tränar ju massor! Skönt! Jag spinnar bara när jag hinner vilket oftast är fred-sönd. Annars följer jag bara kaloriräknaren på shapeup! Lycka till nu!
  • bonsai
    theea skrev 2012-03-13 18:46:14 följande:
    Tack  ja man blir verkligen peppad av andra. tränar du hemma? Själv kör jag zumba här hemma, tycker det är skönt att stå här hemma ensam och dansa hehe. usch idag är sötsuget stort, jäkla mens. Bakade nyttiga chokladbollar på kesella, stillade inte alls mitt sug, så jag frös in dom. Nån som har nått gott tips på nått sött? har ca 400 kalorier kvar att göra av med.

Jag tränar också hemma. Har en liten tjej på 2.5 år så jag vill inte åka hemifrån på kvällarna. När det blir ljusare så kommer jag börja gå power walks på kvällarna när jag hinner. Frukt i småbitar o lätt vaniljyoghurt är riktigt gott o inte så onyttigt men ändå sött! Det äter jag när det blir riktigt jobbigt att låta bli sötsaker!
  • bonsai

Hej! Kul att alla går ner så fint! Bra tips med kalorierna vid träning! Här är vågen fortfarande som den är.. Har dock efter många vägningar fått samma resultat som förra vägningen så det verkar inte gå uppåt i alla fall! Har ställt om från 0.8-0.9 kg vikt nedgång per vecka för ett snabbare resultat! Jag får nu äta strax över 1200 kalorier, minns inte exakt. Vad händer om man inte får i sig alla kalorier under en dag?

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!