• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Hej happy o välkommen! Jag måste bara säga min åsikt om lchf innan jag svarar på resten. Jag anser att det är en farlig diet då man får äta så mkt fett. vart tar fettet vägen i kroppen? Även om man blir smalare utvändigt känns det som att man blir åderförkalkad eller att det samlas runt viktiga organ. Men det var min åsikt:) nu till shapeup: fördelarna är att man får äta allt! Det finns ju smalare alternativ av nästan allt man äter som gör att du kan äta mer. Hårt i stället för mjukt bröd, keso i stället för ost, becel i stället för bregott, lättmjölk, rökt läckö skinka, lättfil mm. Du kan också träna bort kalorier som du sen får äta vilket gör att du blir mättare. Du kan äta massor av vissa frukter tex ananas. Jag brukar göra fruktsallad när jag är sugen på något. På helgerna äter jag alltid chips med dipp. Då äter jag ugnsbakade chips som har mindre kalorier o bara Max 8% fett. Jag var såklart hungrig i början för att man krymper ju magsäcken. En negativ sak är att man måste väga allt. Jag gör alltid min lunch hemma på morgonen så att jag slipper tänka på det på jobbet. Men det är det enda negativa! Hoppas du går över till shapeup på heltid! Vi finns här med tips o stöttning! Vi vill alla klara våra mål!

• bonsai

Happy: som sagt prova shapeup ett tag o se om du trivs! Man behöver verkligen inte byta allt mot lättprodukter men du frågade om man blev mätt, därför gav jag som förslag att äta lättprodukter för att få äta mer varje dag. Jag som bara får äta 1256 kcal om dagen skulle ju dö av hunger om jag åt bregott o allt annat som jag älskar då det kostar för många kalorier. O jag skulle aldrig vilja byta ut mina kolhydrater! Jag älskar potatis i alla former o pasta o ris. Kan inte tänka mig ett liv utan det! Och alla dieter är ju bara förbud och livsstilar osv medans shapeup bara hjälper en att hålla koll på dagsintaget.

• bonsai

Jag väger mig en gång i veckan. Då skriver jag in den nya vikten i appen. Vid varje nedgång ändras ju kalori mängden man får äta. Just nu står jag still på vågen men jag ser på kläder o känner att jag har blivit slankare. Så jag är nöjd ändå. Det kommer bli bättre när jag slutar äta godsaker för kalorierna som blir över på kvällen!

• bonsai

Jag gillar inte light läsk så om jag skulle dricka läsk så skulle jag drickavanlig. Men jag har inte druckit läsk sen jag började med shapeup för jag äter hellre chips med dipp!

• bonsai

Det är också gott. Har inte ätit bara kesella. Har du vaniljsmak då? Idag äter jag 2 falurågrut med becel, keso, skinka o ost o mjölk. Lunch: lättfil, cornflakes o lite sylt. Middag: grillad fläskytterfile, pommes, majskolv, champinjoner o chilibea. Fredagsmys: chips o dip! Hinner inte träna idag därför blir lunchen lite torftig!

• bonsai

Ner till 77.5 igår! Nu kan mitt mål uppnås inom 19 veckor om jag ligger i!

• bonsai

Lite sent svar kanske, men jag väger alla ingredienser för sig, räknar ut kalorierna o sen räknar jag ut vad det blir totalt per 100g o sen väger jag min tänkta portion. Lite krångligt är det ju. Men jag skriver upp o sparar för nästa gång!

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!