• ElinGBG

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Har tappat 0,7 kg denna vecka, trots att jag inte räknat :) så lite har man allt lärt sig!

• ElinGBG

Själv har jag inte räknat på tre veckor, då min bästa vän bott här och jag har haft "semester" med henne ;) iaf gått ner 0,7 kg, bättre än inget! Imorgon blir det ny rivstart både med träning och kost :)

• ElinGBG

Idag har jag på mig mina favoritjeans för första gången på ett år! Vilken härlig känsla, och allt som krävdes var drygt 6 kg, vet ju inte hur mkt jag tappat sedan förra veckan Tungan ute. Får njuta nu, för tanken är ju att de ska bli förstora igen då jag fortfarande har 16 kg att tappa!

• ElinGBG
    bonsai skrev 2012-08-07 20:40:29 följande:

Grattis! Vad skönt att komma i gamla kläder. Jag har ca 13 kg kvar att tappa.
    Ja verkligen! När jag började med shapeup hade jag bara ett par slitna byxor kvar som passade, nu passar nästan alla igen då det är det senaste årets vikt som försvunnit hittills :)

Skönt att det inte bara är jag som har en bit kvar, då blir jag inte ensam här inne sedanTungan ute
  • ElinGBG

Vad skönt solstråle! Du kanske ska satsa på att forma och tighta till kroppen snarare än att gå ner mer? Nu vet jag ju inte vad du tränar, men tycker själv att en vältränad kropp på något kilo mer är snyggare än bara en smal :)

• ElinGBG

För övrigt har jag min vägdag idag och vågen visade 71,9 imorse, alltså minus 1 kg! Har räknat seriöst dem senaste veckan nu efter "semestern" och det funkar uppenbarligen fortfarande ;)

• ElinGBG

Vet någon om det finns information någonstans om hur shapeup räknar ut förbrända kalorier? Runkeeper visar ofta det dubbla för mig och jag vet ju hur de räknar, men skulle vilja jämföra lite bättre med shapeup.

• ElinGBG
    Fannypack skrev 2012-08-10 13:15:40 följande:

Runkeeper räknar, enligt min erfarenhet, oftast för lång sträcka och baserar förbränningen på det. Shape up räknar bara i tid, väl? Kan det vara problemet?
    Jag redigerar alltid min aktivitet om den visat fel längd, så det ska inte vara problemet :) Runkeeper räknar på sträcka, hastighet, tid, lutning, vilken sorts aktivitet man valt och ens kroppsmått (längd&vikt)!
  • ElinGBG

Bara ner 0,3 kg denna vecka, men magen är tung och hård så ett toabesök hade kanske ändrat på det ;)

• ElinGBG

Två veckor i mitt föräldrahem gav +0,5 kg men det känns okej, är peppad för en grym höst!

• ElinGBG

Äntligen igång efter semester och förkylning. Innan sommarjobbet blev det alltid en långpromenad lördagsmorgon och idag blev det 10,5 km :D älskar kicken efter träning!

• ElinGBG

Här står vikten stilla den här veckan, men jag vet exakt varför och är glad att jag inte gått upp. Har haft en otroligt psykiskt och fysiskt jobbig vecka, det är mycket i livet nu som jag inte kan råda över och det är jobbigt såklart. I kombination med mensen blev det några dåliga kostval :)

• ElinGBG
    Solstråle0001 skrev 2012-09-21 18:11:13 följande:
    Elin: låter inget roligt! Hoppas det känns bättre nu. Skönt att vågen stått stilla och du inte gått upp i alla fall!

Själv har jag varit duktig hela veckan. Har kunnat unna mig lite choklad och vin och ändå hållit mig på grönt. Ska försöka att inte synda ikväll... Hm... Hoppas det funkar. Imorgon ska jag strunta i att räkna i alla fall!

Det är ju lite lättare nu när man kommit i "mål". Fast ibland äter går jag upp några hekton nån vecka och så skärper jag mig veckan efter så det försvinner. Funderar på om det är det som kallas att "jojjobanta"? Eller handlar det om många kilon och att man sen nästan svälter sig?
    Ja det känns bättre nu! Det går i vågor, vissa dagar är värre än andra helt enkelt. Som tur är har jag en fantastisk sambo som pysslar om mig när jag är nere och lovar att allt fixar sig.

Nä jag skulle inte kalla det att jojjobanta, snarare att du försöker anpassa dig till ett "lagom-liv" eller vad man ska säga :) hur känns det nu när du ligger på målvikt? Är det svårt att komma upp i mängden varje dag? :)
  • ElinGBG

Solstråle: ja precis så jag menade! Vad jobbigt att det känns så, hoppas som du säger att man vänjer sig. Är lite orolig för hur det ska gå när jag väl är nere på målvikt, men hinner fundera ett tag. Har 14 kg kvar ;)

• ElinGBG

Hej tjejer! Är inte inne och skriver så ofta men kämpar fortfarande på, har nu gått ned totalt 9,1 kg med shapeup och idag stod vågen på 69,9 kg! Vilken känsla! Aldrig mer ska jag väga 70-någonting.

• ElinGBG

Grodan: vad duktig du är! Jag tänker som dig, sakta men säkert och tar ett steg i taget. Tillslut kommer man fram :)

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!