Inlägg från: Sommarnatt10 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt10

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Nytt eller gammalt: jag har inte ätit melon hemma så har bara höftat vikten. Jättedumt jag vet, men vad ska man göra. Gör jag hemma väger jag nog utan skal. Som du säger skalet väger ju en del sökert halva vikten?!

• Sommarnatt10

Det här med viktökning o mens?! Är det precis innan, under el efter som man samlar på sig??? Jag har trots mens gått ner i vikt den här veckan, men idag var det +0,5 på vågen (nä lyckas fortfarande inte hålla mig borta från vågen, varje morgon är det samma sak :() är precis i slutet av mensen, el är det bara en ren slump en sån där vanlig upp-ned-gång???

• Sommarnatt10

Haptic:det tror jag inte. Jag har gått ner 5kg på 4veckor. Ja, då berodde min lilla berg o dal bana inte på mens iaf. Amy27: nä vad är det???

• Sommarnatt10
    Amy27 skrev 2012-05-14 16:39:29 följande:
    Sommarnatt: Celsius är en dryck baserad på grönt te tror jag. Ska hjälpa till att öka förbränningen om man dricker den innan träning.

Det lät ju bra. Men hur hård träning ska det vara räcker pw
  • Sommarnatt10

Tack!! Ja, det där sista är väl super svårt. Jag har svårt med det där med målvikt. Har satt 67 kg men hur vet man vad den optimala vikten för mig är??? Va ute o gick med än kompis på morgonen o hon tyckte jag hade gått ner jätte mycket o att jag nog inte borde gå ner så mycket mer. Jag tycker ju fortfarande jag har lite mage kvar som jag vill bli av med, men o andra sidan är ju magen väldigt degig, det kanske inte går att bli av med den??? O om jag går ner till 67 blir jag nöjd då även om magen är "kvar"

• Sommarnatt10

Ja, jag kör planka o två andra magövningar nästan varje kväll...men tips på andra bra magövningar tas tacksamt emot!!!

• Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-15 06:49:03 följande:
    Amy: Sommarnatt: är du smalare än någonsin? Då kanske du inte ska lyssna alltför mkt på din vän. Nu när du är normalviktig/smal så upplevs du på ett helt annat sätt (eller hot) än tidigare. Jag vill inte verka krass men det är en klassisk situation. Huvudsaken är att du är nöjd och att du är sund och normalviktig.

Ja, mins inte när jag vägde under 75 senast (har legat stadigt på 75) bortsett från ett ryck för några år sedan då jag var nere under 70 . Men då kände inte vi varandra. Du menar att jag ska köra på o gå ner mina kg som jag önskat?!
  • Sommarnatt10
    Girle skrev 2012-05-15 10:26:48 följande:
    Det är klart du ska sommarnatt! Om du mot all förmodan skulle känna dig för smal sedan kan du ju alltid gå upp i vikt igen, det är ju inte så svårt hihi. Bara du kan känna vilken din trivselvikt är, så länge du har en sund inställning.

Då kör jag :) jo men det tror jag nog att jag har.... Det är ju en där degklumpen till mage, men den blir väl mindre den oxå även om den inte blir tajt :)
  • Sommarnatt10

Bdknapp: grattis, va härligt. Kör oxå runkeeper... O håller med att det är underbart att kunna äta vad man vill :)

• Sommarnatt10

Humlan1234: det är ju det som är så tråkigt med just träning. Att blir man sjuk får man börja om. Kaloriräkna kan man göra hela tiden. Fundera på att kickakroppen lite. Hade känts toppen att tappa tre kg till den 26:e de är tajt, men vi ska på bröllop då o det hade helt enkelt känts bra! Men med tanke på långhelgen så är det ny kört :/

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!