• Girle

Vi som går ner i vikt med shapeup!

Nytt eller gammalt: Välkommen hit! Du har rätt i att det här är en positiv, härlig o peppande tråd.
    Jag vet att man inte ska väga sig varja dag, men ibland kan man ju helt enkelt inte låta bli Det är klart att viktresan inte går spikrakt neråt och bakslagen som du skriver om kan ju bero på mycket. "Den tiden" i månaden eller något annat som gör att man samlat på sig vätska eller kroppen har hamstrat. Ignorera dessa vägningar och motivera dig själv att det kommer se bättre ut nästa vecka. De sista kilona brukar ju sitta som hårdast och det är ju inte helt ovanligt att hamna på platåer. Det viktigaste är att inte ge upp. För varje dag du ätit bra och motionerat har du ju gett dig och din kropp ett längre och friskare liv - oavsett hur det ser ut på vågen. Det är bara upp i sadeln igen, förr eller senare blir du belönad!
    Jag har personligen jättesvårt att hålla helgerna och då har jag ändå 1500 kcal. Hittills har det gått fint ändå men det hade nog gått ännu bättre om jag varit striktare fre-sön. Jag har ynka 1,5 kg kvar och känner mig inte så supemotiverad att välja bort det goda på helgerna Försök att lägga upp en riktigt bra träningsvecka innan ni åker nästa vecka och försök att tänka smart med maten. En kaka är ok, men inte allihop. Eller så väljer du helt enkelt att pausa den helgen och ät vad du vill, men då kommer viktminskningen att ta längre tid.

Eliten o Lejonet: Grattis till minus!

• Girle

Här är en till som fixade grön stapel! Wihoo! Vi har grillat i solen och ikväll ska jag ut o äta med en kär vän. Ha en finfin lördag!

• Girle

Det sägs ju att en normalviktig kvinna som vardagsmotionerar ska ligga på ca 2000 kcal för att hålla vikten, men det är säkert olika beroende på hur man fungerar. Jag kommer hålla striktare veckor, typ 1700/dag och sedan köra fritt fr fredag kl 18 till sön. Hoppas att det blir ett bra upplägg.

• Girle

Nytt o gammalt: usch för plus, men på't igen! Jag brukar äta av motionskcal när jag är extra hungrig. Ibland brukar jag också klämma in motion bara för att få äta mer, hehe. Väger du dig varje dag? Men du reg väl bara vikten en gång i veckan? Du kanske ska försöka hålla dig till en vägning per vecka så att du inte behöver bekymra dig om kurvorna där emellan.

• Girle

Nytt eller gammalt: neeej, jag kan inte heller hålla mig borta från vågen ... I fredags var jag nere på 69.2, sen fick jag mens i lördags och igår visade vågen 70.1! Så då blev jag less så jag struntade i den där f-bannade saken imorse jag vet ju att man går upp under den perioden och magen känns ju som en ballong. Så nu har jag lovat mig själv att hålla mig borta tills torsdag som är min egentliga vägdag. Jag hoppas få se 68:an men blir överlycklig bara jag slipper se en 7:a! Jag tänkte mest att jag inte ville att du skulle bli ledsen/deppig för att det går lite upp o ner.

• Girle

Jag triggas inte av cola zero o likn så det dricker jag endel. Däremot har jag märkt att pasta triggar suget efter sött (eller mer pasta) så jag ska nog försöka undvika det.

• Girle

Hej hej! Hur går det för er? Det känns som om det är måndag idag o inte redan onsdag! Jag tror att jag höll helgen ok, men däremot har det blivit dåligt med träning. Imorgon är det vägdag och jag hoppas så på ett fint minus.

• Girle

LinnV: trist att du pausar, men förstår att det är mycket annat. Försök göra bra val i alla fall och välkommen tillbaka när du vill! Grattis till minus fem!

När jag har sötsug blir det en bit mörk choklad, bär+vaniljkesella eller smoothie. Cola zero funkar oxå. Ikväll blir det hemgjord pizza, men håller mig inom ramen. Ska bli spännande att kliva upp på vågen imorgon.

• Girle

God morgon tjejer! Här visade vågen +0.1 kg, precis som vägningen vid samma tidpunkt förra månaden -mitt i lingonveckan. Jag vet inte om det beror på att jag äter mer den perioden eller om jag svullnar upp, men särskilt kul är det inte. Nu är det exakt 1.5 kg kvar till mål och jag tror bestämt jag måste växla upp för att ta dessa 15 hekto. Jag tänker inte äta några motionskcal den här veckan och se om det hjälper. Pepp pepp!

• Girle

Goatess: coolt att vi är så lika! Jag har precis kommit hem från ett sjuuuukt jobbigt Medelpass på Friskis så nu känner jag mig duktig.
    Eliten: skönt att du oxå snart är i mål!
    Nytt eller gammalt: jag väger mig (officiellt) på torsdag morgon innan frukost. Jag tänker att jag jobbat bort ev plus från helgen då

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!