Uppfostran
Samma här, ok att inte äta, men det blir inget mer sen under kvällen, ingen macka, inget snacks. Väljer man att inte äta maten som serveras väljer man att klara sig till frukost nästa dag.
Samma här, ok att inte äta, men det blir inget mer sen under kvällen, ingen macka, inget snacks. Väljer man att inte äta maten som serveras väljer man att klara sig till frukost nästa dag.
Nej sant :) en klar skillnad på mina och andras barn, bonusarna är upplevda på mackor med sylt och oboy, alla dagar i veckan! Hade det varit mina hade dom fått sylt/marmelad och oboy på helger :)
Men som tidigare konstaterat många gånger, det yttersta ansvaret ligger på föräldrarna + att mina bonusar är ju förhållandevis gamla och har alltid haft det så.
Dock vet min sambo att får han barn med mig så kommer det bli lite andra bullar :)
Men om hon inte äter riktig mat få får hon ju inget godis heller eller?
Om bonusarna inte äter mat, så är det okej, men då blir det inget mer sen, varken mackor, godis, glass, vad det än må var. Om hon tycker mycket om godis borde det ju få henne att äta lite iaf, att hon får efterrätt/godis senare.
Helt ok att inte äta det som serveras hemma hos oss men det blir INGET :) annat förrän nästa mål mat.