Uppfostran
Hur länge får ert barn/bonusbarn sitta vid köksbordet och sura och vägra äta innan ni skickar bort barnet från bordet? Eller vad gör ni för att barnet ska äta?
Hur länge får ert barn/bonusbarn sitta vid köksbordet och sura och vägra äta innan ni skickar bort barnet från bordet? Eller vad gör ni för att barnet ska äta?
Vill dom inte äta så slipper dom äta. Men dom får inget annat fem minuter senare för det.
Samma här, ok att inte äta, men det blir inget mer sen under kvällen, ingen macka, inget snacks. Väljer man att inte äta maten som serveras väljer man att klara sig till frukost nästa dag.
Ok, för mitt bonusbarn bråkar alltid vid middagbordet och vägrar äta och vill 20 minuter senare alltid ha en macka. Medan jag säger NEJ, säger barnets pappa JA och till mig säger han "Han måste ju äta". Jag tycker precis som ni, att äter han inte de som serveras så får han helt enkelt vara utan. Svårt att få barnets pappa att förstå detta..
Nej sant :) en klar skillnad på mina och andras barn, bonusarna är upplevda på mackor med sylt och oboy, alla dagar i veckan! Hade det varit mina hade dom fått sylt/marmelad och oboy på helger :)
Men som tidigare konstaterat många gånger, det yttersta ansvaret ligger på föräldrarna + att mina bonusar är ju förhållandevis gamla och har alltid haft det så.
Dock vet min sambo att får han barn med mig så kommer det bli lite andra bullar :)
Jag håller helt och hållet med er. Då är det inte bara jag som är bossig och tramsig. Eftersom det kommer komma ett gemensamt barn i oktober så vill ju jag att jag och sambon är överrens om uppfostran och matvanor. För jag kommer aldrig tillåta att mina barn inte äter maten och sen tror de ska få mackor en liten stund efter maten.
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska göra för att få min sambo att förstå detta. Jag har tjatat om detta i flera månader.
Självklart slipper mitt bonusbarn äta sånt han inte gillar. Men oftast lagar vi sån mat som vi VET att han äter. Och jag frågar alltid min sambo om bonusbarnet äter de eller detta när jag lagar mat. (mest för att inte slänga i en massa han inte gillar)
Jag vet inte hur jag ska göra?!
Mitt barn får inte sitta och tjura alls. Vi tvingar inte vårt barn att äta. Det finns ingen anledning. Han kommer och äter om han är hungrig. Annars gör han något annat medan vi äter. Att låta ett litet barn sitta och må dåligt vid matbordet är idiotiskt och sjukt.