Uppfostran
Hur länge får ert barn/bonusbarn sitta vid köksbordet och sura och vägra äta innan ni skickar bort barnet från bordet? Eller vad gör ni för att barnet ska äta?
Hur länge får ert barn/bonusbarn sitta vid köksbordet och sura och vägra äta innan ni skickar bort barnet från bordet? Eller vad gör ni för att barnet ska äta?
Ok, för mitt bonusbarn bråkar alltid vid middagbordet och vägrar äta och vill 20 minuter senare alltid ha en macka. Medan jag säger NEJ, säger barnets pappa JA och till mig säger han "Han måste ju äta". Jag tycker precis som ni, att äter han inte de som serveras så får han helt enkelt vara utan. Svårt att få barnets pappa att förstå detta..
Jag håller helt och hållet med er. Då är det inte bara jag som är bossig och tramsig. Eftersom det kommer komma ett gemensamt barn i oktober så vill ju jag att jag och sambon är överrens om uppfostran och matvanor. För jag kommer aldrig tillåta att mina barn inte äter maten och sen tror de ska få mackor en liten stund efter maten.
Jag vet dock inte riktigt hur jag ska göra för att få min sambo att förstå detta. Jag har tjatat om detta i flera månader.
Självklart slipper mitt bonusbarn äta sånt han inte gillar. Men oftast lagar vi sån mat som vi VET att han äter. Och jag frågar alltid min sambo om bonusbarnet äter de eller detta när jag lagar mat. (mest för att inte slänga i en massa han inte gillar)
Jag vet inte hur jag ska göra?!
Men jag kan istället säga att sådär får han minsann inte göra hos sin dagmamma då? Låter det bättre än att säga "när jag växte upp"?
Ok, det var så du menade. Ja jag ser ju det som ett problem, annars hade jag aldrig vänt mig till ett forum och bett om andras åsikter eller få veta hur andra gör.
Vi tvingar inte honom att äta och har aldrig gjort. Det är ju ett system det där med att ge honom macka 20 minuter efter vi ätit, just därför jag vände mig hit!
Tack för din åsikt!